کد خبر: ۶۰۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴ 13 May 2018

نرگس شجاعی فر*| از نام های نورآیت های خداوند بر روی زمین که گذر می کنیم به آنجا می رسیم که گفته می شود حجت خدا بر روی زمین است. نامش برازنده و بر حق اوست، او که با آمدنش دنیا قرار می گیرد و با عدل و دادش در سکون. او که همیشه اگر چه غایب است و ازدیده ها نهان اما، یاری گر و برکاتش همراه ماست.
چه پرشکوه است که با این تعداد اندک رقم 313 یار، تنها یاری گرند و پای در رکابش جانفشانی می کنند، جلال و شکوهی که تفسیر آن در سخن نمی گنجد و نشان از خلوص بی حدشان.
و مگر نه اینکه آنان نیز سربازند و مطیع امر رهبر خویش!
از ابتدای خلقت که می اندیشیم آنجا که انسان پا نهاد بر عرصه گیتی، خوبی و بدی در کنار هم نمود داشته و دارد، حال زمانهایی کوچکتر و اکنون به شیوه ای بزرگتر و ملموس تر.
از حکومت های کوچکتر شروع و تا بحال که تمامی جهان هستی را فرا گرفته اند.
در کشوری زندگی می کنیم که در آن یکی از کاملترین ادیان یعنی دین مبین اسلام پایه و اساس است.
آنجا که نام و یاد خدا و تحت امر ولی امر ولایت فقیه اداره می شوداما مگر می شود، می شود در جهانی به این وسعت از وجود نیروهای شر در امان ماند و آنها را نادیده گرفت؟
دنیا همه چیزش تغییر کرده است، دنیا دنیایی شده است بی رحم و ترسناک، آنجا که حق و باطل از هم تمیز داده نمیشوند و هوش لازم است و تیز بینی ،آنجا که دیگر ساده بودن و آرام زندگی کردن ملاک خوب بودن نیست بلکه باید آگاه تر شوی و با تدبیر، آنجا که به نام حق سر از حق گویان جدا می شود و بر کوس رسوایی خود طبل کوبیده و برای نابودی اسلام و مسلمین، به نام مسلمان جار میزنند و...
حکام و زمامداران متجاهر و سرا پا به دور از حتی نام انسانیت نیز هر کدام برای تسلط و چیره شدن بر تکه ای زمین بیشتر دست به هر کاری میزنند ،آنجا که دیگر میتوان گفت نام انسانیت نیز برایشان جایز نیست وحتی خود نام نیز شرمنده شده است.اما نظام ها هر کدام برای پایداری و بقاء خود تلاش می کنند و می شود گفت در نظام های سیاسی وجود پارامتر هایی چون اقتدار، حاکمیت و امنیت بی قید و شرط است.
داشتن اقتدار و امنیت آن هم با ضریب بالا نظام را از گزند دشمنان مصون می دارد،حالا هر چقدر این توان بالاتر باشد نظام مقتدر تر و غیر قابل نفوذ تر خواهد شد. برای داشتن اقتدار و امنیت چه می خواهیم؟ دانش، توان مالی، اقتصاد خوب، جامعه و... همه و همه باز هم با همین انسان ها شدنی ست فقط با در جای گرفتن در نقش خود.
برای اقتدار و امنیت هم نیاز به انسان است، انسانی به نام سرباز
بله سربازی برای وطن، سربازی برای رهبر، سربازی برای امنیت، سربازی برای جانفشانی، سربازی گمنام، سربازی که در عین گمنامی نیک نام است و از هر مشهوری پر آوازه تر...بله سرباز گمنام. سربازی که باید هوشیاری، دانش و اشراف اطلاعاتی اش بر هر سلاحی چیره تر باشد و اینگونه است که او انتخاب می شود و برگزیده، او می شود شاخص آیا تنها سرباز گمنام اند، نه آنها سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند، نامی که نشان از درجه بالای آن دارد و آن را متمایز می سازد، نامی سنگین و سخت اما مقدس. شاخصه اصلی سربازان گمنام امام زمان (عج) ولایی بودن و مجاهدت است. آنجا که دشمن در خموشی، در کمین است و مخفی و منتظر لختی غفلت از سوی این سربازان، اما این مجاهدان خاموش ما هستند که هوشیار و آگاه سینه دشمنان را از اندوه مالا مال کرده و اجازه شادی به این کوردلان را نمی دهند. سربازان گمنام یا مجاهدان خاموش آنجا که حرکت در شب های سخت و پر حادثه، زمانی که شب مه آلود و پر غبار است و آنها به اشتباه می پندارند این عزیزان موتور خاموش کرده ومتوقف اند. (به فرموده رهبر عزیز). این سربازان با اعتقاد راسخ به نظام و میهنشان تحت امر ولایت فقیه در کنار مردم و در مقابل دشمنان انقلاب پای در رکاب اند. افتخار آفرینی و حضور قدرتمند این سربازان گمنام است که توانسته میهن وکشور عزیزمان را در این منطقه در تمامی عرصه های جهانی با اقتدار و شکوهمند و در بستری از آرامش پابرجا داشته باشد،هرچند که دشمنان ما از هیچ گونه ترفند و توطئه شوم فروگذار نبوده اما این نیروهای خدوم فتنه ها را در نطفه خفه کرده اند. امروز علی رغم تمام امکانات و تجهیزات در اختیار سرویسهای اطلاعاتی کشورهای پیشرفته، موفقیت های برنامه های این نیروها بر هیچ کس پوشیده نیست و تمامی مردم این سرزمین سپاسگزار این مجاهدت ها هستند. و حالا با وجود این سربازان مجاهد و ولایی است که ما در امنیتی مثال زدنی در دنیا و زیر سایه پر برکت ولایت فقیه زندگی می کنیم و خداوند را شاکریم از این همه نعماتی که در اختیارمان قرار داده وباید قدر دان آن باشیم. و در آخر یادمان باشد که این سرباز نیز در نقش یک پسر، برادر، همسر یا پدراست در خانواده ... نقشی که او نیز به آن عشق می ورزد، اما این عشق کجا و عشق مجاهدت کجا... ساده نیست دل کندن از خانواده اما آنجا که وظیفه و اعتقاد باشد اینان عمل به تکلیف می کنند. سربازی که در راه مجاهدت نام ونشان نمی خواهد... برای این مردان بی ادعا که تنها مجاهدت در راه خدا و ولی خود را در پیش دارند آرزوی سلامتی و سربلندی در سایه الطاف حضرت آقا صاحب الزمان (عج) را خواستاریم.

*سردبیر روزنامه محلی طلوع زاهدان/این مطلب برای اولین بار در آن روزنامه منتشر شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار