کد خبر: ۶۰۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷ 13 May 2018

طی سال های گذشته، بازنشستگان همواره از تبعیض در پرداخت حقوق خود گله مند بودند و به همین دلیل یکی از مطالبات آن ها همسان سازی حقوق با شاغلان بوده است. در این راستا و به منظور تحقق همسان سازی حقوق بازنشستگان، مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم، مصوبه ای داشت تا حقوق بازنشسته ها در مدت پنج سال همسان شود به این صورت که حقوق دو بازنشسته با شرایط مشابه همسان باشد.

به گزارش روزنامه خراسان، رئیس سازمان تامین اجتماعی روز گذشته از برداشته شدن گام های موثر برای همسان سازی حقوق ها خبر داد. سیدتقی نوربخش اظهار کرد: در حالی که در هشت سال دولت قبل، افزایش رقم مستمری حدود ۶۱ درصد بود، در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۷ ما در پرداخت مستمری با جهش ۱۰۵ درصدی روبه رو هستیم . وی خاطرنشان کرد: همسان‌سازی حقوق، در اولویت برنامه‌های ما قرار گرفته و سازمان گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است و انتظار می‌رود این حمایت‌ها همچنان مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

برای انجام این مهم باید هرسال در لایحه بودجه، علاوه بر افزایش حقوق سالانه، منابعی برای همسان سازی در نظر گرفته شود. این رقم در لایحه بودجه سال 97 ، توسط کمیسیون تلفیق 3400 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که به گفته یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، بخشی از طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان متناسب با همین بودجه، امسال اجرا می شود. عزت ا... یوسفیان ملا در گفت وگو با خراسان گفت: به منظور عملیاتی شدن این موضوع ، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه 97 ، مبلغ 3400 میلیارد تومان بودجه اختصاص داد تا متناسب با این رقم، بخشی از همسان سازی حقوق بازنشستگان محقق شود. وی خاطرنشان کرد: ابلاغ این مسئله با سازمان امور استخدامی کشوری است ولی تامین اعتبار آن از طریق سازمان مدیریت انجام می شود و بدون تردید با تامین اعتبار لازم ، سازمان مدیریت مصمم است همسان سازی حقوق اجرا شود. یوسفیان ملا با بیان این که زوایای اجرای طرح همسان سازی در حال بررسی است، گفت: متناسب با میزان اعتبار 3400 میلیارد تومانی که مجلس برای همسان سازی تعیین کرده است، بخشی از طرح همسان سازی در سال 97 اجرا می شود. وی افزود: البته جدول این را که در مرحله اول، همسان سازی برای چه گروه و با چه درآمدی ا جرا شود، دولت تنظیم می کند.

همسان سازی حقوق در کارگروه تخصصی

درباره این موضوع، مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی در گفت وگو با خراسان با بیان این که برای بررسی همسان سازی حقوق، کارگروهی در سازمان تامین اجتماعی تشکیل شده است، تصریح کرد: در این کارگروه ها درباره نحوه و ضرورت اجرای همسان سازی، بحث و کارشناسی می شود. محمدعلی جنانی با بیان این که بر همسان سازی در برنامه ششم تاکید شده است، افزود: درباره اجرای همسان سازی حقوق، دیدگاه های مختلفی مطرح است که درحال بررسی است و با جدیت دنبال می شود. شایان ذکر است رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در اسفند سال 96 درباره اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد: برای ترمیم و به منظور همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 97 به تامین حداقل 3400 میلیارد تومان منابع نیازمندیم. محمدباقر نوبخت ادامه داد: در بررسی لایحه بودجه سال 97 در مجموع با احتساب پیشنهاد دولت، 2000 میلیارد تومان منابع برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده که بیانگر کمبود 1400 میلیارد تومانی منابع برای همسان سازی در سال آینده است. وی تصریح کرد: با هماهنگی هایی که با مجلس صورت گرفت، مجوزی ارائه شد تا سازمان برنامه و بودجه بتواند از سرجمع بودجه و احیانا اموال تملیکی، منابع کافی را برای ترمیم حقوق بازنشستگان در سال آینده تامین کند.سخنگوی دولت یادآور شد: دولت تلاش می کند به همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 97 توجه شود و به این منظور از ابتدای سال با لحاظ تحقق کامل درآمد 3400 میلیارد تومانی برای ترمیم حقوق بازنشستگان، اقدامات لازم را انجام می دهد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار