کد خبر: ۶۰۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 15 May 2018

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: نخستین تور19 نفره گردشگران ایتالیایی در مدت پنج روز اقامت در این استان از جاذبه های گردشگری و تاریخی آن دیدن کردند.

مجتبی میرحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گردشگران ایتالیایی از 19 تا 24اردیبهشت از جاذبه های طبیعی و تاریخی سیستان و بلوچستان در شهرستان های زهک، زاهدان، خاش، سراوان، مهرستان و ایرانشهر دیدن کردند. 
وی ادامه داد: حضور تورهای خارجی در سیستان و بلوچستان حاکی از اطمینان آنان از امنیت، آشنایی با جاذبه های دیدنی، فرهنگی و مهمان نوازی مردمان این دیار کویر نشین است.
وی با اشاره به اینکه این سومین تور گردشگران خارجی به سیستان و بلوچستان است گفت: تا قبل از این گردشگران خارجی که مشتاق دیدن جاذبه های تاریخی این منطقه بودند به طور انفرادی به استان سفر می کردند.
میرحسینی اظهار داشت: افزایش حضور گردشگر از کشورهای خارجی به ویژه اروپایی به سیستان و بلوچستان به علت جریان سازی چند سال اخیر در برپایی نمایشگاه های گردشگری در کشورهای مختلف بوده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان های گردشگر پذیر کشور است. 
مرزهای طولانی زمینی و دریایی در کنار سدها و رودخانه های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های گردشگری این استان است. 
سفر به سیستان و بلوچستان از راه های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار کیلومترمربع و 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می رود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار