کد خبر: ۶۰۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 15 May 2018

ه اصلیعکسآرشیو

تازه های خبری :

کارگاه آموزشی سواد رسانه ای

عناوین کل اخبار

کد خبر: 82916249 (6504426)

 تاریخ خبر: 1397/02/25 ساعت: 12:43 

نسخه چاپی

 ارسال به دوستان

ربیعی نماینده زاهدان را قانع کرد

تهران - ایرنا - حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درمورد تبعیض در پرداخت فرانشیز از سوی بیمه شدگان تامین اجتماعی و موضوع یکسان سازی دفترچه های بیمه درمانی قانع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی ربیعی برای پاسخ به سوال حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
علت اجرانشدن مصوبه یکسان سازی دفترچه های بیمه درمانی در بودجه سال 95 و علت وجود تبعیض در هزینه بیمه شدگان تامین اجتماعی سوال این نماینده از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.
نماینده مردم زاهدان در توضیح سوال خود از وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهرهای بزرگ در مراجعه به واحدهای این بیمه هیچ گونه فرانشیزی پرداخت نمی کنند اما مراجعین به بیمارستان های دولتی در شهرستان ها فرانشیز 10 درصدی پرداخت می کنند که این تبعیض آشکار و ظلمی در حق آنها است.
وی به یکسان سازی دفترچه های بیمه درمانی در سال 95 اشاره کرد و یادآور شد: طبق بررسی های انجام شده، همپوشانی حدود پنج میلیون بیمه شده وجود دارد که هزینه ای بالغ بر 13 هزار میلیارد ریال دارد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در قانون بودجه 1395 ،وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شد حداکثر ظرف 6 ماه نسبت به یکسان سازی دفترچه ها اقدام کند.
شهریاری ادامه داد: وزیر تعاون فرصتی را برای عملیاتی کردن این مهم درخواست کردند که با وجود گذشت چندین ماه هنوز تدبیر خاصی اتخاذ نشد.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور همچنین گفت: قصد ما تذکر به وزیری در جلسات علنی مجلس نیست و به فرض هم که کارت زرد بگیرد، ما بدنبال حل مشکل هستیم.
وی خطاب به علی مطهری که ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت، گفت: من از شما می خواهم که از آقای وزیر قول بگیرید که درمورد بیمه تامین اجتماعی با بیمه سازمان ایرانیان همکاری کند و اطلاعات کامل و جامع بدهد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: با حق فرانشیزی که مستضعفین و روستانیان و افرادی که در مناطق محروم هستند این مشکل را بر طرف کند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس یادآور شد: اگر آقای وزیر این قول را بدهد دیگر نیازی به رای گیری نیست و از سوالم صرف نظر می کنم.
مطهری نیز خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: نماینده مردم زاهدان دو موضوع را مطرح کردند که هردو سوال ، سوالات خوبی بود و ارزش سوال را داشت که یکی یکسان سازی دفترچه های بیمه درمانی پایه و دیگری تبعیض در هزینه های بیمه شده های تامین اجتماعی است که البته از جواب های شما مشخص بود که پیشرفت هایی در این زمینه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: شما زمانی را تعیین کنید و قول دهید که درمدت 2 یا 3 ماه این مشکلات را حل می کنید ، نماینده مردم زاهدان هم اعلام کردند که از پاسخ ربیعی قانع شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به مطهری گفت: من با نماینده مردم زاهدان موافق هستم در زمینه رفع هم پوشانی ها روال آن در حال انجام است و بنده مدارک را به دکتر شهریاری ارایه می کنم و در زمینه فرانشیز هم ما تفاهم نامه ها را فرستادیم و دنبال می کنیم چرا که این دو موضوعی است که من هم به آن اعتقاد دارد.
نایب رییس دوم مجلس از وزیر سوال کرد که شما قول می دهید که در طی سه ماه این مشکل را حل کنید که وزیر پاسخ داد: بله بنده از همین امروز قول می دهم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار