کد خبر: ۶۰۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴ 18 May 2018

رئیس پلیس «فتا» ی استان کرمانشاه از دستگیری فردی که به قصد شوخی، اقدام به انتشاراعلامیه ترحیم دوست خود کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ «علی کریمی» اظهار کرد: اخیراً فردی مسن با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه کرده و مدعی شد که فردی ناشناس با استفاده از شبکه اجتماعی و با استفاده از عکس پروفایل وی اقدام به چاپ اعلامیه ترحیم و فرستادن آن برای دیگران کرده که این کار باعث ایجاد مزاحمت و هتک‌حیثیتش شده است.

وی افزود: موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و پس از انجام بررسی‌های تخصصی با تلاش کارشناس پلیس فتا استان و اقدامات فنی و پلیسی، عامل انتشار آگهی ترحیم در شبکه اجتماعی تلگرام شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

کریمی گفت: متهم که از دوستان شاکی بود، احضار و در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهم در اظهارات خود عنوان کرد که شاکی از دوستان وی بوده و زمانی که از بازنشسته شدنش مطلع شده به قصد مزاح اعلامیه ترحیم او را طراحی و آن‌ را ارسال کرده است.

وی با یادآوری قانون جرائم رایانه‌ای خاطرنشان کرد: هر گونه مزاحمت سایبری که به قصد اذیت و آزار یا انتقام‌جویی و حتی تفریح باشد مجاز نیست و مرتکبین این امر در صورت داشتن شاکی در محاکم قضائی محاکمه خواهد شد.

کریمی از شهروندان خواست در صورت مواجهه شدن با مشکلی در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار