مولوی عبدالحمید در ضیافت افطار رئیس جمهور گفت: ملت ایران یکی از بهترین و بافرهنگ‌ترین ملت‌های دنیاست. حضور حماسی و پرشور ملت ایران به‌ویژه جامعه اهل‌سنت در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در سال گذشته حاوی یک پیام بزرگ بود؛ پیام این حضور این بود که ملت ایران خواستار تغییرات در بعضی از سیاست‌ها است.
کد خبر: ۶۱۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 03 June 2018


به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مولوی عبدالحمید طی سخنانی در این دیدار ابتدا به پیام حضور حماسی ملت ایران به‌ ویژه اهل‌سنت در دوازدهمین دورۀ انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: ملت ایران یکی از بهترین و بافرهنگ‌ترین ملت‌های دنیاست. حضور حماسی و پرشور ملت ایران به‌ویژه جامعه اهل‌سنت در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در سال گذشته حاوی یک پیام بزرگ بود؛ پیام این حضور این بود که ملت ایران خواستار تغییرات در بعضی از سیاست‌ها است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اهل‌سنت ایران نیز که گرفتار تبعیض و نابرابری بوده و از این موضوع به‌شدت رنج می‌برد، با شرکت پرشور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری خواستار تغییرات و رفع تبعیض بودند.
مولوی عبدالحمید افزود: مردم ایران برای تحقق این تغییرات جناب آقای روحانی را بهترین فرد تشخیص دادند، زیرا ایشان هم دارای تدبیر و اندیشه‌اند و هم دارای شجاعت؛ ‌لذا این حق ملت است که به خواسته‌های برحقش برسد.
مولوی عبدالحمید گفت: جناب آقای روحانی! ما حامل گلایۀ برادران و خواهران اهل‌سنت از جنابعالی هستیم؛ بسیاری از دوستان با شرکت بنده در این ضیافت افطاری مخالف بودند، اما بنده به آنها گفتم که ما برای رئیس‌جمهور هزینه کردیم و نباید به این سادگی دست‌بردار شویم، بلکه باید حرف‌های‌مان را از نزدیک با ایشان مطرح کنیم.
وی در ادامه به بیان مطالبات اهل‌سنت از دولت و نظام پرداخت و خاطرنشان کرد: باوجود اینکه 40 سال از عمر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد اما متاسفانه هنوز جامعه اهل‌سنت با مشکل جدی تبعیض مواجه است. اهل‌سنت ایران می‌خواهند در سرنوشت خودشان دخیل باشند و در تمام مراکز تصمیم‌گیری و اداری کشور و نیز در نیروهای مسلح حضور داشته باشند و به وطن‌شان خدمت کنند.
مولوی عبدالحمید در ادامه به فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه‌ای که به ایشان نوشته بود اشاره کرد و گفت: در نامه‌ای که به محضر مقام معظم رهبری نوشته و در آن خواسته‌های اهل‌سنت مطرح شد، ایشان فرمانی مبنی بر رفع هرگونه تبعیض صادر کردند، اما متاسفانه هنوز نتیجۀ ملموسی در این خصوص به‌دست نیامده است.
وی افزود: جناب آقای رئیس‌جمهور! اهل‌سنت ایران در طول 40 سال عمر انقلاب، نظام جمهوری اسلامی را همراهی کرده‌اند؛ آنها وطن‌شان را دوست دارند و به نظام اسلامی وفادار هستند، اما باید به‌خواسته‌های قانونی‌شان برسند و از تبعیض نجات پیدا کنند.
مدیر دارالعلوم زاهدان تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این نشست، از جناب آقای رئیس‌جمهور می‌‌خواهند که ضمن ابلاغ سلام‌شان به مقام معظم رهبری، این خواستۀ جامعه اهل‌سنت را به ایشان برسانند که برای حل مشکلات و مسائل اهل‌سنت خود ایشان و ریاست محترم جمهور شخصاً ورود پیدا کنند و آنها را زیر نظر مستقیم خودشان بگیرند و به هیچ مسئول دیگری واگذار نکنند.
مولوی عبدالحمید در پایان بر لزوم یکسان‌نگری و توجه به خواسته‌های اقوام و مذاهب تاکید کرد و گفت: کشور در شرایطی قرار دارد که بیش از هر زمانی به انسجام، وحدت و امنیت ملی نیاز دارد و این اهداف با یکسان‌نگری، توجه به خواسته‌های اقوام و مذاهب و رسیدگی به مشکلات‌شان محقق می‌شوند.

 

گلایه مولوی عبدالحمید از روحانی/ درخواست مولوی عبدالحمید از مقام معظم رهبری برای حل مشکلات اهل سنت/اهل سنت ایران به نظام وفادار هستند

گلایه مولوی عبدالحمید از روحانی/ درخواست مولوی عبدالحمید از مقام معظم رهبری برای حل مشکلات اهل سنت/اهل سنت ایران به نظام وفادار هستند

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار