شهروند نوشت: پخش نشد، آن‌قدر پخش نشد تا دست آخر خیلی‌ها مصاحبه زنده‌یاد ناصر ملک‌مطیعی در دورهمی را از دریچه دوربین یک تماشاچی دیدند. برنامه‌ نزدیک شب یلدا ضبط شده بود، اما به دلایل نامعلومی اجازه پخش نگرفت، مثل مصاحبه او با برنامه من و شما. حالا اما پس از پخش تصویر ملک‌مطیعی، شنیده‌ها حاکی از آن است که حراست صداوسیما برای بازخواست از عوامل دو برنامه به تکاپو افتاده است که فیلم از کجا لو رفته. به‌هرحال بعید بود با وجود ممنوعیت حمل موبایل در برنامه دورهمی، کسی بتواند دور از چشم حراست با هندی‌کم تصویری را ضبط کند، اگرچه با کیفیت پایین. عجیب این‌که دوربین گاهی به سمت تماشاچی‌ها هم می‌رفت، یعنی احتمالا خیلی‌ها متوجه وجود او بودند، ازجمله ماموران حراست سالن؛ بنابراین شایعه شد کسی که فیلم گرفته، غیر خودی نبوده است. رقابت برای خرید این فیلم از ماه‌های قبل در میان دو شبکه برون‌مرزی در جریان بود، اما طپش برنده شد.

حالا آرش ظلی‌پور که همزمان با دورهمی‌ در برنامه «من و شما» با زنده‌یاد ملک‌مطیعی گفت‌وگو کرده بود در گفت‌وگو با شهروند از پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی می‌گوید که به دست او رسیده است: «چه من و چه تهیه‌کننده برنامه از تماس‌های یکی، دو تا از شبکه‌های خارج از کشور عاصی شده‌ایم که برای در اختیار گرفتن نسخه‌ای از برنامه پخش‌نشده‌مان ارقامی نجومی پیشنهاد می‌دهند. من به این اصل معتقدم که یا نباید در جایی کار کنم یا این‌که اگر پذیرفتم در نهاد یا ارگانی کار کنم باید قواعد و قوانین آن‌جا را رعایت کنم. در این مورد نیز تلویزیون به هر دلیلی جلوی برنامه را گرفته باشد، باز هم من به خودم اجازه نمی‌دهم فیلم‌های پخش‌نشده را از مجاری دیگری به نمایش بگذارم.»

اما حرف از پخش این برنامه از عصر جمعه در شبکه‌های اجتماعی پیچید و بالاخره در قاب تلویزیون نشست. ملک‌مطیعی در حرف‌های خود از خوشحالی‌اش برای حضور در این برنامه گفته بود و علاقه‌ای که به شخصیت امیرکبیر داشت، به‌خصوص این‌که نقش او را در سلطان صاحبقران بازی کرده بود. او هیچ گلایه و انتقادی به سیاست‌ها نکرد و انگار خوب می‌دانست که چطور از روی لبه نازک چینی قدم بردارد تا نکند ترک بردارد و این موضوع دوباره باعث تعجب خیلی‌ها شد: «چرا صداوسیما او را پخش نکرد؟»

داستان یک گفت‌وگوی جنجالی

داستان گفت‌وگوی زنده‌یاد ناصر ملک‌مطیعی از روز ۲۵ آذر آغاز شد. چند روز مانده به شب یلدا که این هنرپیشه کهنه‌کار پای دوربین آرش ظلی‌پور در برنامه من و شما نشست و ناگفته‌های ۴۰‌سال را با دوستدارانش در میان گذاشت. از فردای آن روز تحرکات برنامه دورهمی شروع شد که از ناصر ملک‌مطیعی می‌خواستند در برنامه شب یلدای دورهمی حضور داشته باشد. اول بار در ۲۷آذر بود که ناصرخان در تماس با سازندگان ما و شما خبر از اصرارها و فشارهای عوامل دورهمی داد و درنهایت نیز این اتفاق افتاد؛ که این باعث پاتک من و شما شد، که با اطلاع از پخش برنامه دورهمی در ۲۹آذر چند ساعتی قبل از آن برنامه ما و شما را روی آنتن فرستادند؛ که مدیری با امداد روابط شخصی و مسائل اسپانسرینگ از علی‌عسگری دستور قطع پخش آن برنامه را گرفت.از آن به بعد خیلی چیزهای پشت‌پرده درباره این برنامه شنیده می‌شد. این‌که یکی از عوامل نزدیک به دورهمی دربه در دنبال خریدار برای نسخه‌ای از آن گفت‌وگو  می‌گردد.
شنیده‌ها حکایت از معامله ۵۰۰میلیون تومانی تصاویر ناصرخان ملک‌مطیعی می‌کنند
تصاویر از ردیف وی‌آی‌پی عوامل دورهمی گرفته شده
تصاویر نه با موبایل بلکه با هندی‌کم ضبط شده