کد خبر: ۶۱۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 14 June 2018

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا شنبه هفته آینده در اکثر نقاط استان موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می شود.

به گزارش مهر، علی ملاشاهی اظهار داشت: صبح امروز سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در محدوده شهرستان زابل به حدود ۸۸ کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد میزان دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به یک هزار و ۲۰۰ متر کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در زهک نیز به ۸۰۰ متر کاهش یافت، افزود: این شرایط علاوه بر کاهش دید افقی موجب کاهش کیفیت هوا و اختلال در مسیرهای مواصلاتی شده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی و در ادامه وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان از امروز تا صبح شنبه وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان تشدید می شود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می شود، گفت: طی این مدت در سایر نقاط سیستان و بلوچستان افزایش غبار و همچنین وزش باد همراه با گرد و خاک با شدت کمتر پیش بینی می شود.

ملاشاهی تصریح کرد: در پی این وزش باد دمای هوا در نواحی شمالی و مرکزی سیستان و بلوچستان حدود ۳ تا ۵ درجه کاهش می یابد اما طی این مدت دمای هوا در جنوب و سواحل استان افزایش می یابد.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان نیز شرایط برای رشد ابر و رگبارلحظه ای و پراکنده همراه با رعد و برق و تندباد موقتی مهیا است.

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار