قاسم میرزایی نکو در گفت وگو با «تابناک»؛
چیزی که من شنیده ام این است که رهبری این موضوع را به شورای عالی امنیت ملی و رئیس جمهور ارجاع داده است؛ بنابراین، اینها باید تصمیم بگیرند. این زندگی نیست که برای این افراد درست کرده اند.من گفتم امیدوارم و گفتم که ماه رمضان، ماه رحمت و بخشش است، ولی خوب ممکن است بعضی ها نخواهند رحمت داشته داشند.
کد خبر: ۶۲۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ 19 June 2018

میرزایی نکو در پاسخ به این که شما گفته بودید در ماه رمضان امیدواریم گشایشی در موضوع حصر رخ دهد، گفت: من گفتم امیدوارم و گفتم که ماه رمضان، ماه رحمت و بخشش است، ولی خوب ممکن است بعضی ها نخواهند رحمت داشته داشند.

به گزارش «تابناک»؛ میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از معترضان نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بودند و از بهمن‌ ـ اسفند سال ۱۳۸۹ تاکنون در پی دعوت به برگزاری تظاهرات در حصر خانگی به سر می‌برند.

روز شنبه ۲۸ بهمن سال گذشته، علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز درباره حصر آقایان موسی و کروبی و خانم رهنورد گفته بود: «به ما قول‌هایی دادند و گفته‌اند زیاد در رسانه‌ها اظهارنظر نکنیم. در مقابل آن‌ها نیز به دنبال این هستند، تا پایان سال به این موضوع پایان دهند. ما هم منتظریم ببینیم آن‌ها به قولشان عمل می‌کنند یا نه!»

اما مهدی کروبی پیشتر با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، از وی تقاضا کرده بود، «از حاکمیت بخواهد تا برایش دادگاه علنی تشکیل دهد.» کروبی در مردادماه سال گذشته هم در اعتراض به شرایط حصر، حدود ۲۴ ساعت اعتصاب غذا کرد. که به عقیده برخی از کسانی که پیگیر مسأله حصر بودند، باعث شد تا رفع حصر به تأخیر افتد.

هرچند قرار بود موضوع حصر تا پایان سال 96 خاتمه پیدا کند، به دلال مختلف این موضوع حل نشد. با شروع ماه رمضان اما بار دیگر زمزمه رفع حصر در میان فعالان اصلاح طلب آغاز شد و حتی برخی خبرها حکایت از رفع حصر کامل زهرا رهنورد داشت؛ با این حال، این خبر هرگز نه تأیید شد و نه تکذیب.

با شروع ماه رمضان، برخی رسانه ها خبرهایی از ارجاع موضوع حصر به شورای عالی امنیت ملی و احتمال گشایش تا پایان ماه رحمت داشتند، به گونه ای که پس از افطاری معروف رهبری با حضور مسئولان کشور، این موضوع مطرح شد و کورسوی امید پدیدار گشت، طوری که قاسم میرزایی نکو در مصاحبه ای اعلام کرد به رفع حصر تا پایان ماه رمضان امیدوار است.

هم اکنون ماه رمضان تمام شده و خبری از رفع حصر نیست و شورای عالی امنیت ملی و رئیس جهور که گفته می شود، این موضوع به آنها ارجاع شده، موضع گیری در این باره نداشته اند؛ بنابراین، بار دیگر به سراغ میرزایی نکو رفتیم تا از وی در این باره بپرسیم.

قاسم میرزایی نکو در این باره اظهار داشت: آن زمان که ما این حرف را گفتیم، با توجه به این بود که نوع تیپ هایی که به افطاری رهبری دعوت شده بودند، با تیپ هایی که قبلا دعوت می شدند، متفاوت بود؛ این نشان دهنده یک نوع باز شدن فضا بود و ما هم این را به فال نیک گرفتیم.

این نماینده در پاسخ به این که شما گفته بودید در ماه رمضان امیدواریم گشایشی در موضوع حصر رخ دهد، گفت: من گفتم امیدوارم و گفتم که ماه رمضان، ماه رحمت و بخشش است، ولی خوب ممکن است بعضی ها نخواهند رحمت داشته داشند. شما یک بار دعای کمیل را به فارسی بخوانید. در این دعا، حضرت علی حرف هایی زده که بسیار راهگشاست. ایشان سخن دروغی نمی گوید. به نظر من، کسانی که متصدی این کارند، مانند شورای عالی امنیت ملی و روحانی، باید در این باره تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: چیزی که من شنیده ام این است که رهبری این موضوع را به شورای عالی امنیت ملی و رئیس جمهور ارجاع داده است؛ بنابراین، اینها باید تصمیم بگیرند. این زندگی نیست که برای این افراد درست کرده اند.

نماینده مردم همچنین یادآور شد: امیدوار بودیم این ماه رحمت، مرحمتی در سر اینها ایجاد کند و مانند حضرت علی که شیر خود را با دشمن و ضارب خود تقسیم کرد، آنها نیز این کار را بکنند و گشایشی در کار ایجاد شود، که متأسفانه این ماه هم تمام شد و خبری از آزادی محصورین نشد.

وی در پاسخ به این که اتفاق جدیدی در این مسیر رخ نداده و یا شما خبر جدیدی از تصمیم گیری در این خصوص ندارید، گفت: نه؛ متأسفانه هیچ خبری در این خصوص وجود ندارد و هیچ چیز مشخص نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار