رئیس کل دادگستری استان فارس گفت :بالغ بر 124 هزار دلار آمریکا و مقادیری از سایر ارز‌ها از 97 نفر از مخلان اقتصادی در این استان کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۶۲۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ 23 June 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی القاصی همزمان با هفته قوه قضاییه گفت:این مخلان اقتصادی را اخیرا دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در استان فارس دستگیر کردند.
وی ادامه داد : اتهام این افراد اخلال در بازار به واسطه خرید و فروش ارز به شکل غیرقانونی و خارج از شبکه‌ بانکی یا صرافی‌ها است.
القاصی گفت: اقدامات یکی از متهمان مطابق با اخلال در نظام اقتصادی به واسطه‌ خرید و فروش ارز خارج از سیستم بانکی و صرافی‌ها بود که پرونده مربوط در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان مراحل رسیدگی را طی می‌کند.
رئیس کل دادگستری فارس گفت: اقدامات سایر افراد در این پرونده با توجه به حجم و نوع فعالیت به عنوان تخلفات صنفی محسوب و پرونده‌ آنان به تعزیرات حکومتی در فارس ارجاع شده است.
رئیس کل دادگستری فارس گفت:نظارت بر بازار ارز و برخورد با مخلان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.
القاصی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی گفت: مرحوم شهید بهشتی نقش بسیار اثر گذاری در پایه ریزی ایدئولوژیک نظام مقدس جمهوری اسلامی و طراحی ساختار نظام سیاسی کشور و تدوین قانون اساسی و تبیین دستگاه قضایی در نظام اسلامی داشت.
وی با اشاره به آمار واحد فناوری اطلاعات دادگستری استان فارس از ارجاع و وارد شدن بیش از 760 هزار پرونده به واحدهای قضایی این استان در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: از تعداد 736 هزار و 826 پرونده وارده و ارجاع شده به دستگاه قضایی تعداد 765 هزار و 202 فقره پرونده مورد صدور حکم واقع شده است که علاوه بر پرونده های وارد شده بخشی از پرونده های سالهای گذشته نیز رسیدگی شده است.
هفته قوه قضاییه از اول تیرماه آغاز شده و تا هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و شهدای حزب جمهوری اسلامی ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار