کد خبر: ۶۲۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 27 June 2018

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش از آغاز مرحله دوم آزمون اعزام معلمین به خارج از کشور از ۱۷ تیر خبر داد و گفت: علاوه بر سنجش صلاحیت‌های علمی و تخصصی پذیرفته شدگان آزمون، شخصیت و منش افراد برای حضور در مدارس خارج از کشور نیز مورد بررسی و توجه دقیق قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا کریمی با بیان اینکه از ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفری که در مرحله اول آزمون اعزام به خارج از کشور شرکت کردند حدود هزار نفر برای مرحله دوم و مصاحبه حضوری انتخاب شدند اظهار کرد: نمرات مرحله اول نقشی در مصاحبه ندارد و شخصی که وارد مصاحبه می‌شود باید استانداردهای لازم برای کار در محیط خارج از کشور را دارا باشد.

وی افزود: از ۱۷ تیر ماه مصاحبه با گروه‌های مختلف پذیرفته شدگان شروع می شود و علاوه بر سنجش و بررسی صلاحیت‌های علمی و تخصصی پذیرفته شدگان آزمون، شخصیت و منش افراد برای حضور در مدارس خارج از کشور نیز مورد توجه دقیق قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم اعزامی باید چارچوب‌ها و آداب دیپلماتیک را رعایت کند گفت: این افراد به لحاظ تسلط بر زبان تخصصی هم ارزیابی می‌شوند زیرا قابل پذیرش نیست معلمی دو سه سال در خارج از کشور کار کند اما به هیچ زبان بین‌المللی مسلط نباشد. وی باید بتواند با خارجی‌ها ارتباط برقرار کند. بنابراین از اعزام معلمی که به یک زبان بین‌المللی خارجی تسلط نداشته باشد جلوگیری میکنیم.

کرمی افزود: ارزیابی ما این است که در نهایت ۳۳۰ نفر انتخاب شوند، هرچند اگر صلاحیت های لازم در این تعداد نبود مجددا آزمون برگزار می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار