بهتر بود آقای روحانی جای رفتن به کوه، به فکر از میان برداشتن کوهی از مشکلات مردم می افتاد که این روزها رفته رفته قشرهای ضعیف و متوسط کشور را نابود می کند و البته دل دشمن را شاد و شادتر. مردم از این رویه و رویکرد دولت که در قبال مشکلات چند ماه اخیر سکوت کرده و تقریبا هیچ اقدام عملی نمی کند، ناراحتند و خواستار تزریق امید و انجام اقدامات عملی از سوی قوه مجریه و رئیس جمهور برای رفع مشکلات و یا به حداقل رساندن آن هستند.
کد خبر: ۶۲۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷ 02 July 2018

در شرایطی که این روزها کشور حال و روز خوشی از حیث اقتصادی ندارد و مردم و کارشناسان گلایه های زیادی از دولتمردان و عملکرد آنان در چنین شرایطی دارند، رئیس جمهور و برخی اعضای دولت صبح روز جمعه را به توچال رفتند و ضمن بازدید از تله کابین و خوش و بش با برخی کارکنان این مجموعه، به کوهنوردی پرداختند.

به گزارش «تابناک»، طی روزهای گذشته واکنش های زیادی که عمده آن حاوی مطالب گلایه آمیز از این اقدام رئیس جمهور و برخی اعضای دولت بود، در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد. مردم و کارشناسان بر این عقیده هستند که در شرایط نابسامان فعلی اقتصاد کشور بهتر بود آقای روحانی سری به بازار بزند و از افزایش لحظه ای قیمت ها مطلع شود نه اینکه در یک بخش لاکچری شهر به کوهنوردی برود.

هرچند «محمود واعظی» یکی از نزدیک ترین افراد به «حسن روحانی» و رئیس دفتر رئیس جمهور که او را در توچال نیز همراهی می کرد، از این نگاه مردم انتقاد کرده و گفته است که «چه ایرادی دارد، رئیس جمهور زمانی که همه خواب هستند برای کوهنوردی به توچال برود؟» پاسخ او را شاید اینطور بتوان داد که بله، آقای واعظی هیچ ایرادی ندارد، بلکه خیلی هم خوب است؛ اما نه در زمانی که مردم غرق در مشکلات هستند.

آقای رئیس‌جمهور! اگر «توچال‌گردی» تمام شد، به فکر برداشتن «کوه‌مشکلات» باشید

خیلی هم خوب است که رئیس جمهور و اعضای دولت به همه امورات کشور و مسائل و مشکلات جاری مردم رسیدگی کرده باشند و با خیال راحت برنامه های تفریحی و ورزشی خود را دنبال کنند؛ اما در شرایطی که هر روز مشکلات نسبت به روز گذشته بیشتر و بیشتر می شود، انتظار این است که آقای روحانی و کابینه اش که خود را دولت تدبیر و امید نامیده اند، تدبیری برای حل مشکلات داشته باشند.

رئیس جمهور یا مشاوران خوبی ندارد که به او بگویند چه کاری را در چه زمانی باید انجام بدهد و چه کاری را نباید؛ یا اینکه اینقدر از اوضاع و احوال کشور، مردم و مملکت بی خبر است که بجای کار شبانه روزی برای رفع مشکلات، ترجیح می دهد که برنامه تفریح و گردشش را با چهره خندان ادامه داده و اتفاقا آن را علنی منتشر می کند.

جالب اینجاست که اطرافیان رئیس جمهور حتی پس از شنیدن صدای اعتراضات مردم در قبال چنین رویکردی، بازهم تلاشی برای برحذر بودن از چنین رویه ای یا عذرخواهی از آن نکرده اند، بلکه «حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی رئیس جمهور فارغ از همه انتقادات تلاش می کند به این اعتراضات سمت و سوی دیگری بخشد؛ هرچند که اطلاع ندارد، دوره این بازی ها و تلاش برای به حاشیه کشاندن اعتراضات از طریق برچسب زدن به آن خیلی وقت است برای این دولت پایان یافته و گذشته است.

او تحلیل خود را از اعتراض به اقدام اخیر رئیس جمهور نوشته است: «روحانی باید تخریب می شد! حتی اگر به  جای توچال به چاله میدان رفته بود. جرم او رفتن به کوه نیست. کوه هم جای بدی نیست.  جرم او این است که نخواست الگویی مردم فریب از رئیس جمهور بودن را ارائه کند؛ او تصویربردار و داستان نویس و کلیپ ساز را با خود همراه نکرد؛ چرا که خواست خودش باشد و همانگونه به کوه برود که سال های سال رفته است.»

مشاور محترم رئیس جمهور که سابقه امنیتی دارد، احتمالا به خوبی واقف است که اعتراض مردم به کوه رفتن رئیس جمهور و اعضای کابینه اش و حتی لباس ها و کلاه و کفش رئیس جمهور نیست که البته اندکی هستند که این ها را هم نادرست می دانند، بلکه مردم معتقدند که این روزها و در چنین شرایط سختی آقای روحانی و اعضای کابینه اش باید سفت و سخت درگیر حل مشکلات باشند؛ چه زمانی که مردم خوابند و چه زمانی که آنها بیدار!

به حاشیه رفتن آشنا هم بعد دیگری از توضیحش در مورد کوه رفتن روحانی است. کسی حرف از مردم فریبی نزده و از ایشان هم نخواسته در این خصوص واشکافی مسأله کند. هرچند می دانیم که دولتمردان به این اشتباه پی برده اند حاضر نیستند اشاره ای به اشتباه بودن اقدام اخیر بکنند؛ اما عذرخواهی از یک رویه و اقدام اشتباه حتما راحت تر و قابل پذیرش تر است تا توجیه و توسل به تحلیل ها و سخن گفتن های مختلف و متفاوت!

بهتر بود آقای روحانی جای رفتن به کوه، به فکر از میان برداشتن کوهی از مشکلات مردم می افتاد که این روزها رفته رفته قشرهای ضعیف و متوسط کشور را نابود می کند و البته دل دشمن را شاد و شادتر. مردم از این رویه و رویکرد دولت که در قبال مشکلات چند ماه اخیر سکوت کرده و تقریبا هیچ اقدام عملی نمی کند، ناراحتند و خواستار تزریق امید و انجام اقدامات عملی از سوی قوه مجریه و رئیس جمهور برای رفع مشکلات و یا به حداقل رساندن آن هستند.

حتما نیازی نیست که رئیس جمهور به جای کوه به بازار برود و یا اعضای دولت چنین اقدامی انجام بدهند؛ که اگر اینکار را بکنند، حتما از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار خواهند گرفت. در این صورت اگر دولت اقدام در خور شأنی که منجر به رفع یا حداقل کمتر شدن مشکلات بشود، صورت بدهد، کسی هم الزاما چنین عملکرد و اقدامی را عوام فریبی تعبیر نخواهد کرد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار