کد خبر: ۶۲۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳ 02 July 2018

موافقت سران کشورهای عربی با «معامله قرن»، سفر عضو ارشد حماس به ایران، نبرد سنگین در جنوب سوریه و درخواست دو نماینده کنگره برای قطع ارتباط ایران با سیستم های مالی بین‌المللی، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، حمله موشکی اسرائیل به فرودگاه دمشق برای هدف قرار دادن هواپیمای ایرانی نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد، بامداد امروز (سه شنبه) رژیم صهیونیستی با شلیک دو موشک، حومه فرودگاه دمشق را هدف قرار داد.

پدافند هوایی ارتش سوریه این دو موشک شلیک شده را قبل از اصابت به نقطه مورد نظر، هدف قرار داد.

حمله موشکی اسرائیل به فرودگاه دمشق به بهانه هدف قرار دادن هواپیمای ایرانی/ موافقت سران کشورهای عربی با «معامله قرن» ترامپ/عضو ارشد حماس: به ایران سفر خواهیم کرد/نبرد سنگین در جنوب سوریه

اسپوتنیک مدعی شد، هدف جنگنده های اسرائیلی، یک هواپیمای باری ایرانی بوده که در فرودگاه دمشق مستقر بوده است.

برخی منابع خبری نیز با انتشار تصاویری مدعی شدند، یک موشک به زمین اصابت کرده است.

منابع خبری سوریه می گویند، یک موشک توسط پدافند هوایی ارتش سوریه در آسمان حومه شمالی قنیطره و موشک دیگر بر فراز شهر البعث منهدم شد.

موافقت سران کشورهای عربی با «معامله قرن» ترامپ

در حالی که «جرد کوشنر»، مشاور ارشد و داماد رئیس‌جمهور آمریکا در اولین مصاحبه با یک رسانه فلسطینی، از آماده شدن «طرح صلح» «دونالد ترامپ» برای غرب آسیا خبر داد، سران برخی کشورهای عربی نیز حمایت خود را از آن اعلام کردند.

نشریه «اسرائیل هیوم» گزارش داد، مقامات ارشد دولت‌های مصر، اردن، عربستان سعودی و امارات عربی متحده از حمایت کشورهایشان از این طرح، علی‌رغم مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داده‌اند.

بنابراین، مقامات کشورهای مذکور در دیدار با کوشنر و «جیسون گرینبلت» فرستاده ویژه ترامپ در امور غرب آسیا گفته‌اند، حتی اگر «محمود عباس» رئیس تشکیلات حاضر به همکاری نباشد، آنها «معامله قرن» را اجرا می‌کنند.

وبگاه «عروتص شوع» به نقل از این نشریه نوشت: آنها وعده داده‌اند که کشورهای میانه‌رو عربی حتی در صورت مخالفت فلسطینیان نیز مانع کاخ سفید برای ارائه و اعمال این طرح نخواهند شد.

حمله موشکی اسرائیل به فرودگاه دمشق به بهانه هدف قرار دادن هواپیمای ایرانی/ موافقت سران کشورهای عربی با «معامله قرن» ترامپ/عضو ارشد حماس: به ایران سفر خواهیم کرد/نبرد سنگین در جنوب سوریه

یک مقام ارشد دولت مصر به نشریه اسرائیل هیوم گفت، چهار کشور عربی با طرح صلح ترامپ کاملا موافق هستند و عباس را نیز برای موافقت با آن، تحت فشار قرار خواهند داد.

این مقام که نامش فاش نشد، تأکید کرد، این کشورها به تیم مذاکره‌کننده آمریکایی گفته‌اند، تشکیل دولت فلسطینی مستقل به پایتختی قدس شرقی الزامی است و هیچ بندی از توافق را که به کیفیت زندگی عباس آسیب بزند نمی‌پذیرند.

کوشنر در مصاحبه با روزنامه «القدس» گفته بود که معامله قرن در آستانه کامل شدن است و اگر عباس با آنها همکاری نکند، مفاد آن را علنی می‌کنند.

این در حالی است که سران تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به این شهر، مذاکرات با تیم آمریکایی را به حالت تعلیق آورده است.

عضو ارشد حماس: به ایران سفر خواهیم کرد

موسی ابومرزوق، عضو هیأت جنبش حماس که به روسیه سفر کرده است، در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت: مقامات روس به ما تأکید کردند که آن‌ها با معامله قرن مخالفند.

وی افزود: به تعدادی از کشورها از جمله ایران سفر خواهیم کرد.

ابومرزوق گفت: ما و مسکو متفق القول هستیم که نباید اجازه تحقق معامله قرن را با هدف بازگشایی جبهه‌ای علیه ایران بدهیم.

حمله موشکی اسرائیل به فرودگاه دمشق به بهانه هدف قرار دادن هواپیمای ایرانی/ موافقت سران کشورهای عربی با «معامله قرن» ترامپ/عضو ارشد حماس: به ایران سفر خواهیم کرد/نبرد سنگین در جنوب سوریه

صبح روز دوشنبه، هیأتی از جنبش حماس به ریاست موسی‌ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی این جنبش وارد مسکو پایتخت روسیه شد تا با مقامات وزارت خارجه روسیه از جمله سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور دیدار کند.

نبرد سنگین در جنوب سوریه

منابع سوری از ادامه درگیری میان تروریست ها در شهر سراقب در حومه جنوب شرقی ادلب خبر دادند.

بر اساس این گزارش، ابوجعفر الجنوبی از سرکرده های هیئه تحریر الشام در حمله افراد ناشناس به وی در شهر سراقب در حومه جنوب شرقی ادلب در شمال سوریه، کشته شد.

خبر دیگر آنکه ارتش سوریه در محور السویداء در روستاهای حوش حماد، الطف، سطح زهنان، البعیات الجنوبیه و الظهر پیشروی های چشمگیری به دست آورده است.

در عین حال گروه های تروریستی با خمپاره و موشک مناطق مسکونی را در شهر السویداء هدف قرار دادند.

در درعا نیز تعداد روستاهایی که ارتش سوریه موفق به آزادسازی آنها از زمان شروع عملیات نظامی شده است به پانزده روستا رسید.

همچنین منابع سوری از آزادی سیزده شهروند سوری که هنگام بازگشت از لبنان در منطقه الحوله در حومه شمالی حمص ربوده شده بودند، خبر دادند.

ارتش سوریه کامل بر منطقه اللجاة در حومه شرقی درعا پس از نبرد سنگین با گروه های مسلح در این منطقه مسلط شد.

در منطقه الحراک در حومه شرقی درعا نیز ارتش سوریه مواضع گروه های مسلح را هدف قرار داد.

درخواست دو نماینده کنگره برای قطع ارتباط ایران با سیستم های مالی بین‌المللی

به گزارش واشنگتن اگزمینر، مقامات ارشد کنگره آمریکا طی نامه‌ای به کاخ سفید از وزارت خزانه داری آمریکا خواستند تا دسترسی ایران به سیستم های مالی بین المللی را قطع کنند.

در این نامه مشخصا به رایزنی با رهبران دیگر کشورهای جهان و اقدامات دولت آمریکا در این زمینه اشاره شده است.

این نامه توسط سناتور راب پورتمن و اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان تدوین و به کاخ سفید ارسال شده است.

واشنگتن اگزمینر در ادامه گزارش داد؛ این درخواست پس از آن مطرح می شود که کنگره مدعی شده است، دولت باراک اوباما اقداماتی مخفیانه برای دور زدن قانونگذاران آمریکایی انجام داده تا بتواند با نادیده گرفتن تحریم ها، دسترسی ایران به میلیاردها دلار پول نقد را فراهم کند.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید اخیرا از گروه بین المللی اقدام مالی(FATF) درخواست کرده است تا دوباره ایران را به بهانه آنچه حمایت از تروریسم به ویژه در غرب آسیا خوانده، در لیست سیاه خود قرار دهد.

به دنبال امضای توافق هسته ای ایران و 1+5 ایران، موقتی از لیست سیاه این نهاد بین‌المللی خارج شده است.

قرار است هفته آینده، اعضای گروه سازمان FATF در پاریس با یکدیگر دیدار و نمایندگان کنگره آمریکا تلاش می‌کنند تا مسأله ایران را از طریق نماینده دولت آمریکا که در این نشست حاضر است در این جلسه مطرح کنند.

در این نامه ادعا شده، زمان آن رسیده است که مشخص شود، ایران علیرغم قول هایی که داده طی دو سال گذشته گام های لازم را برای خروج از لیست سیاه FATF اتخاذ نکرده است و ایالات متحده باید از نفوذ خود در این نهاد استفاده کند و اقدامات مقابله جویانه لازم را علیه تهران و برای محافظت از سیستم مالی بین المللی اتخاذ کند.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار