کد خبر: ۶۲۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲ 04 July 2018

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش از رشد 102 درصدی حیوان گزیدگی در روستاهای این شهرستان خبرداد و گفت: در سه ماهه نخست امسال حیوان گزیدگی در این شهرستان 39 درصد رشد به نسبت سال قبل برخوردار بوده است .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، منصور خاشی در نشست اعضای کار گروه سلامت و امنیت غذایی خاش افزود: پارسال در خاش 309 مورد حیوان گزیدگی گزارش شده و امسال در مدت سه ماه 109 مورد داشته ایم اما این گزش ها منجر به بیماری هاری نشده است .

وی بیان کرد: در بحث بیماری تب مالت نیز پارسال 40 مورد ثبت شده و امسال در مدت سه ماه 21 مورد بوده که 78 درصد رشد دارد .

خاشی ادامه داد: برای مقابله با بیماری های فصلی و از جمله در تابستان به همکاری اقشار مختلف مردم و دستگاهها نیاز داریم .

رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش نیز با اشاره به اینکه افزون بر 40 هزار خانوار در این شهرستان از خدمات حوزه سلامت بهره می برند گفت: در برخی از بخش ها شاهد ارتقای شاخص های خدمات حوزه سلامت بوده ایم .

محمد رخشانی شاخص پوشش زایمان بهداشتی در خاش را 96 درصد و زایمان طبیعی را 83 درصد عنوان کرد .

رضا کرد رئیس بیمارستان امام خمینی خاش هم با اشاره به اینکه 21 متخصص در این شهرستان مستقر هستند و تجهیزات چشم پزشکی برای بیمارستان خریداری شده است گفت: تلاش می کنیم به زودی پزشک متخصص چشم در خاش مستقر شود .

وی اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال 11 هزار نفر از خدمات تخصصی پزشکی در کلینیک بیمارستان بهره برده اند.

کرد شماره تلفن 05433725220 را برای اخذ نوبت جهت ویزیت پزشکان کلینیک تخصصی اعلام و افزود: این شماره در شش خط فعال به صورت همزمان جوابگوی نیاز بیماران است .

وی با اشاره به اینکه 173 بیمار تلاسمی از خدمات درمانی بیمارستان امام خمینی بهره می برند، ایجاد بیمارستان تالاسمی و بیمارستان بیماری های خاص را برای خاش از ضرورتهای مهم برشمرد .

عبدالمجید تمندانی شهردار خاش هم با بیان اینکه شهر 80 هزار نفری خاش در مواقع بحرانی نیازمند مدیریت شرایط بحران در حوزه های مختلف آب و برق و بهداشت و امدادرسانی و غیره می باشد بر اهمیت آمادگی دستگاهها برای مقابله با شرایط اضطرری تاکید نمود .

وی اظهار داشت: حضور کودکان کار با سن کم در ضایعاتی های خاش جای تامل دارد .

عیدمحمد قلندرزهی رئیس شورای شهرستان خاش نیز بر اهمیت تشکیل کارگروه بهداشت خاش با حضور مقامات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و نیز فعال کردن مطب های خصوصی در نقاط مختلف شهر با توجه به مشکلات و شلوغی بیمارستان و مرکز درمانی خصوصی و تامین اجتماعی خاش تاکید کرد و گفت: ایجاد بیمارستان جدید جهت خاش از الزامات مهم برای این شهرستان به شمار می رود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار