سمیرا ریگی لادیز مددجوی کمیته امداد شهرستان میرجاوه با تلاش و کوشش و حمایت این نهاد به عنوان جوان برتر و نخبه استانی از سوی دانشگاه سیستان و بلوچستان معرفی شد.
کد خبر: ۶۲۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴ 09 July 2018

به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان سمیرا ریگی لادیز سال ۷۱ در یک خانواده مذهبی و متعصب به دنیا آمد و پدر خانواده زمانی که از قدر و توان جسمانی برخوردار بود به کارهایی چون دامداری و کشاورزی به صورت سنتی مشغول بود و معاش خانواده اش را تامین می کرد.

یک خواهرش فوت کرده، دو برادرش ازدواج کردند و ۹خواهر و برادر دیگرش مجرد و محصل در یک خانه ۱۲۰ متری زندگی می کنند. اما با توجه به شرایط سخت زندگی در این مناطق از لحاظ طولانی بودن مسیرهای روستایی و امکانات محدود مردان آنها تا سنین بالا با انجام کارهای کشاورزی و فعالیت مربوط کاشت، داشت و برداشت محصول کمک هزینه زندگی را تامین می کنند  و پدر سمیرا نیز از جمله این مردان زحمت کش بود اما هنگام پیری که ضعف، سستی، رخوت و سردی بر جسم و جان انسان سایه افکند کار و تلاش جوانی در این هنگام کمک می کند.

سال ۹۱ به علت بیماری پوستی و از کارافتادگی سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند و در اولین گام برای توانمندسازی آنها فراهم کردن نیازهای آموزشی، بهداشتی و معیشتی در اولوبت این نهاد قرار گرفت.

سمیرا مددجوی موفق کمیته امداد  از دل سختی های زندگی و فقر ظهور کرد ، دوران تحصیل اش را به دلیل نداشتن امکانات لازم در خوابگاه دانش‌آموزی کمیته امداد گذراند اما به مدد آگاهی درک و بینش فوق العاده  توانایی‌های باطنی خود را کشف کرد و به عنوان جوان برتر و نخبه دانشگاه سیستان و بلوچستان شناخته شد.

این مددجوی موفق کمیته امداد شهرستان میرجاوه گفت: از آنجایی که می دانستم درس و تحصیل هزینه دارد و از پدر که دیگر قادر به کار کردن نبود انتظاری نیست به همین دلیل من و برادران‌ام سخت کوشی و تلاش پدر را ادامه دادیم و در مزارع کشاورزی یا گاها در بازار مشغول می شدیم.

وی افزود: در حال حاضر یکی از برادران‌ام رتبه چهار کشوری را در مقطع کارشناسی ارشد کسب کرده و در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل است.

این مددجوی موفق کمیته امداد شهرستان میرجاوه ادامه داد:  از لحاظ فرهنگی به کسی که مدرک دارد یا تحصیل می کند در این شهرستان اهمیت نمی دهند اما با زحمت و پشتکار و چشم اندازی که برای آینده داشتم با وجود تمام مشکلات در مقاطع تحصیلی دبستان ، راهنمایی و دبیرستان شاگرد ممتاز بودم و در ادامه با تلاش، پشتکار و استعدادی که از خود شناخته بودم در کنکور سراسری شرکت و در دانشگاه سیستان و بلوچستان از دانشگاه های معتبر کشور پذیرفته شدم.

ریگی گفت: در برابر مشکلات تلاش کرده و یک گام به جلو برداشتم و در نتیجه توانستم مقطع کارشناسی  را در رشته شیمی آلی با معدل ۱۹/۵۵فارغ التحصیل و جزء نفرات اول گرایش شیمی معرفی شدم و با خیال آسوده‌تر به تحصیلات ادامه دادم و توانستم در این زمینه موفق باشم.

این مددجوی موفق کمیته امداد شهرستان میرجاوه افزود: سپس از طریق سهمیه استعداد درخشان عضو بنیاد نخبگان شدم و همچنین در رشته حفظ قرآن کریم فعالیت می کنم و در رقابت های استانی موفق به رتبه نخست در رشته حفظ شدم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار