به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی اویل پرایس در مقاله‌ای به قلم ایرینا سالو با عنوان " تنگه حیاتی که می‌تواند موجب شود قیمت نفت به ۲۵۰ دلار برسد" نوشت، شبکه تلویزیونی روسیه به نقل از تحلیلگران اعلام کرد در صورتی که ایران تهدید خود برای بستن تنگه هرمز را در پاسخ به فشار آمریکا به خریداران نفت برای رساندن خرید از ایران به صفر عملی کند، قیمت نفت خام می‌تواند به ۲۵۰ دلار در هر بشکه برسد.

یکی از این تحلیل گران، ارتم آوینوف از سایت خرید و فروش تِلِ ترید است که پیش بینی کرد در صورت بسته شدن تنگه هرمز قیمت نفت در هر بشکه به ۲۵۰ دلار آمریکا برسد و صادرات هفده میلیون بشکه از راه دریا مختل گردد. آوینوف، اما گفت که این رویداد بسیار بعید است و گفت که ایران در عوض برای اقدام تلافی جویانه سریع اقتصادی یا نظامی تلاش خواهد کرد که منجر به برداشته شدن محدودیت‌ها شود.

یک تحلیل گر دیگر از موسسه تجاری گلوبال اف ایکس گفت که انتظار دارد در صورت بسته شدن تنگه هرمز قیمت نفت در هر بشکه به ۱۶۰ دلار آمریکا برسد.

خبرگزاری تسنیم گزارش داد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داده است که ممکن است این تنگه را ببندد و این تنگه "یا باید برای همه یا باید برای هیچ کس" باشد.

ایرینا سالو نوشت، افراد کمی معتقدند که ایران این مسیر را در پیش گیرد و نخستین بار در تاریخ تهدید خود برای بستن تنگه هرمز را عملی کند.

ناوگان پنجم آمریکا در آنجا برای اطمینان از رفت و آمد امن نفتکش‌های متحدان عربش در خاورمیانه مستقر است. تلاش برای بستن به معنای رویارویی مستقیم نظامی خواهد بود و این مطمئنا قیمت نفت را بالاتر هم خواهد برد، اما از ۲۵۰ دلار در هر بشکه بالاتر نخواهد رفت.

اکنون قیمت نفت به نظر می‌رسد به ثبات رسیده است و بیشتر هفته گذشته نفت برنت هر بشکه ۷۷ دلار آمریکا معامله شده است.