کد خبر: ۶۲۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۲ 14 July 2018

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 30 تن خرمای زودرس از سطح حدود 300 هکتار از نخلستان های این استان برداشت شده است.

اردشیر شهرکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 57 هزار و 162هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت خرما اختصاص دارد که 45 هزار و 170 هکتار آن بارو و بقیه غیر بارور است.
وی گفت: کار برداشت خرما که از اواسط خرداد شروع شده تا پایان مهرماه در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان ادامه دارد.
شهرکی بیان کرد: بیشتر خرمای تولیدی سیستان و بلوچستان به انواع ربی، مضافتی، هلیله، زاهدی، پیارم، نگال و کوتومی اختصاص دارد.
وی با اشاره به کشت 70 نوع خرما در سیستان و بلوچستان پیش بینی کرد: تا پایان فصل برداشت230 هزار و 46 تن از این محصول در استان تولید و روانه بازار مصرف شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: خرمای تولید شده استان علاوه بر استان های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می شود.
وی گفت: بیشترین نخلستان های سیستان و بلوچستان در شهرستان های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و سیب و سوران واقع شده است.
شهرکی اظهار داشت: کشت خرما در سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال افزون بر 40 هزار نفر را فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار