کد خبر: ۶۳۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 15 July 2018

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تولید ۳۰ میلیون تن محصولات بالادستی و پایین‌دستی پتروشیمی برای چابهار برنامه‌ریزی‌شده است.

عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار اظهار داشت: شهرک پتروشیمی مکران واقع در منطقه آزاد چابهار با ظرفیت تولید 20 میلیون تن مواد پتروشیمی در 18 سایت و واحد بالادستی در چابهار پیش‌بینی‌شده و فاز اول آن هم‌اکنون در حال ساخت است.

وی افزود: متانول، اوره، آمونیاک، الفین و آروماتیک، محصولات بالادستی هستند که در مجتمع پتروشیمی چابهار تولید می‌شوند و علاوه‌ بر آن‌ها واحدهای پایین‌دستی هم توانایی تولید 10 میلیون تن محصولات پتروشیمی را دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: از مجموع 18 سایت و واحد بالادستی، 6 واحد موفق به اخذ مجوزهای زیست‌محیطی شدند و از میان آن‌ها غیر از یک واحد یوتیلیتی برای تأمین نیازهای دیگر واحد‌ها؛ 5 واحد GTX و یک واحد تولید اوره-آمونیاک با توانایی تولید 6 میلیون تن محصولات پتروشیمی در فاز اول ساخته خواهد شد.

کردی تصریح کرد: تولیدات مجتمع پتروشیمی چابهار در فاز اول حدود 8 میلیون تن خواهد بود و درمجموع بیش از 20 میلیون تن محصولات بالادستی تولید خواهد شد اما مجوزهای زیست‌محیطی تولید 6 میلیون تن محصولات بالادستی را اعلام کرده؛ برای حل این مشکل، لایحه توسعه منطقه آزاد چابهار مطرح‌شده است.

کردی بابیان این‌که عزم جدی ملی برای به اتمام رسیدن مجتمع پتروشیمی چابهار وجود دارد، خاطرنشان کرد: مجتمع پتروشیمی چابهار به دلیل زمان‌بر شدن فراهم‌سازی زیرساخت‌ها هم‌اکنون کند پیش می‌‌رود، با به تولید تجاری رسیدن فاز اول که بنا به برآوردها تا اواسط 99 وارد این مرحله می‌شود؛ چابهار با سرعت قابل‌توجهی به هاب پتروشیمی ایران تبدیل می‌شود.

برچسب ها: پتروشیمی مکران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار