هوا در این هفته گرم تر می شود و در شرایطی که بیشترین میزان مصرف برق در ساعات پیک، مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی است؛ این موضوع مسئولان را نسبت به تأمین برق ایران در چهارمین هفته تابستان نگران کرده است.
کد خبر: ۶۳۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 15 July 2018

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طبق پیش بینی کارشناسان سازمان هواشناسی، روند افزایش دما در بیشتر نقاط کشور تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و در کل، هفته ای گرم تر از هفته های قبل را در پیش داریم.

دمای هوا تا روز سه شنبه در برخی از نقاط کشور، به ویژه در تهران، گرمتر می شود. پیش بینی شده که در تهران دمای هوا به بالای 40 درجه می رسد و در برخی مناطق مانند شیراز، اهواز بندرعباس و مشهد مقدس، هوا نسبت به هفته پیش اندکی گرمتر می شود. این افزایش دما، در شرایطی که بیشترین میزان مصرف برق در ساعات پیک، مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی است؛ مسئولان را نسبت به تأمین برق ایران در چهارمین هفته تابستان نگران کرده است.

شرکت توانیر پیرو این موضوع اطلاعیه ای صادر کرد. متن این اطلاعیه بدین شرح است: " با بالا رفتن دمای هوا، مصرف برق نیز به صورت تصاعدی افزایش می یابد که بیشترین علت آن استفاده از وسایل سرمایشی است. در تهران هر یک درجه افزایش دما، باعث بالارفتن 200 مگاواتی مصرف برق می شود. این روند در کل کشور، گاه به بیش از 1500 مگاوات می رسد .

رکورد تاریخ مصرف برق کشور برای سومین بار در سال 97 شکست

کاهش بارندگی ها طی سال آبی منتهی به تابسان امسال منجر به کم آبی و در نتیجه عدم امکان تولید در نیروگاه های آبی شده و شبکه برق کشور با محدودیت هایی در تامین برق مواجه گشته است. از طرفی تغییر اقلیم جهان که کشور ما را نیز تحت تاثیر قرار داده و موجب پدیده گرمایش پایدار شده است.

با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی دمای هوا در این هفته نیز افزایش بیشتری یافته و کل کشور را به صورت وسیع دربرخواهد گرفت. بی تردید در چنین شرایطی برای تامین برق پایدار، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.

از این رو از آحاد مردم عزیز کشور در بخش های مختلف خانگی، تجاری، مجتمع های تولیدی و صنعتی و کشاورزان تقاضا دارد تا با پیش گرفتن راهکارهای مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت های اوج بار (12 الی 16 و 20 الی 23)، کارکنان صنعت برق را تنها با 10 درصد صرفه جویی، در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری و از بروز محدودیت های خاموشی ناخواسته که به دلیل افزایش بیش از حد مصرف برق رخ می دهد، جلوگیری نمایند. خاطرنشان می سازد که با انجام توصیه های ذیل، رسیدن به کاهش 10 درصدی به سادگی قابل دستیابی است.

*راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق:

• درساعت های اوج بار(پیک مصرف) تا حد امکان در کولرهای آبی از دور کند استفاده نمائیم.
• در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات را بین 23 تا 25 درجه سانتی گراد تنظیم کنیم.
در ساعات های اوج بار (12 الی 16 و 20 الی 23) به ازای هر دو ساعت، کولر را نیم ساعت خاموش کنید.( زمانبندی در این خصوص به صلاحدید مشترکان کمک شایانی به مدیریت مصرف برق و پایداری شبکه برق خواهد کرد.)
• هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعت های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف شویی و جاروبرقی به طور همزمان استفاده نکنیم.
• استفاده از وسایل برقی یادشده را به روزهای تعطیل یا ساعت های غیرپیک منتقل کنیم."

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار