کد خبر: ۶۴۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 08 August 2018

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی از ممنوعیت واردات کولرهای گازی و دستگاه های برودتی به دلیل تولید داخلی این دست محصولات خبر داد.

به گزارش ایسنا، در چند وقت اخیر به واسطه نوسانات نرخ ارز و حمایت از کالای تولید داخلی مدیریت واردات در دستور کار قرار گرفته و واردات کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند به کشور ممنوع شده است، از محصولاتی که واردات آنها به کشور ممنوع شده می‌توان به واردات دستگاه‌های برودتی به ویژه کولر گازی اشاره کرد.

این ممنوعیت در حالی به اجرا در آمده که هوای تابستانی کشور بر خلاف سال های گذشته بسیار گرم شده و جای سوال دارد که این ممنوعیت واردات در کنار گرمای بیش از حد آب و هوا بر حجم تقاضای کولر گازی افزوده است و از سوی دیگر تولید داخلی توان پاسخگویی به نیاز بازار دارد. در این رابطه علی جمالی - رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی - با بیان اینکه تولید داخلی جوابگوی نیاز بازار است، به ایسنا گفت: رشد نرخ ارز در حال حاضر گرانی محصولات داخلی را به همراه داشته و در شرایط فعلی که تولید و تعمیر نیاز به قطعات یدکی دارد ممنوعیت واردات چندان منطقی نیست.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی یادآور شد: باید در مدیریت واردات، فرآیند واردات در اختیار افرادی قرار داده شود که سابقه فعالیت در آن حوزه را دارند و به دنبال دلالی و کسب درآمدهای یک شبه نیستند.

او تصریح کرد: اگر واردات کالا توسط افراد خبره هر حوزه صورت گیرد از اجاره کارت بازرگانی جلوگیری خواهد شد که حفظ حقوق دولت را به همراه خواهد داشت و از سوی دیگر کالا با شرایط و قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

جمالی با اشاره به اینکه باید مواد اولیه هر کشور در اولویت واردات قرار بگیرد، تاکید کرد: در فرآیند واردات مواد اولیه با توجه به کیفیت مواد اولیه باید کشور مبدأ واردات در اولویت واردات قرار گیرد که در شرایط فعلی کیفیت مواد اولیه اروپایی و آسیایی پیشرفته بر کیفیت مواد اولیه دیگر کشورها ارجحیت دارد.

وی با بیان اینکه کیفیت مواد اولیه تاثیر بسزایی بر کیفیت تولید و محصول نهایی دارد، گفت: زمان خرید و نصب کولر گازی سه ماهه ابتدای سال به ویژه خردادماه است و در حال حاضر از زمان اوج خرید فاصله گرفته شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی ادامه داد: بازار در حال حاضر به واسطه افت خرید و تامین نیاز در بهار کمبودی را احساس نمی کند و خریدهای فعلی در راستای ساخت و ساز ساختمان های جدید صورت می گیرد که اکنون ساخت و ساز ساختمان هم با افت همراه است.

جمالی درباره عرضه برخی از محصولات از طریق شهرهای مرزی گفت: برخی از محصولات در شهرهای مرزی به واسطه پیله وران تامین می شود و برخی دیگر از محصولات به صورت قاچاق به کشور وارد می شود که در مجموع کالاهای عرضه شده در شهرهای مرزی کارت گارانتی معتبر ندارند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
حالا اینقدر شور ماجرا رو در بیارید بشه داستان صنعت نساجی که ورشکسته شد. نباید اینگونه و با عدم ورود مشابه خارجی از داخلی حمایت کرد که،باید داخلی رل توانمند کرد،مردم خودشان سمت خارجی نمی روند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
کولر گازی های مارک...و...اینجا توی سیستان و بلوچستان جواب نمیده،فقط مارک... جواب میده،اونوقت بیام مارک... ایرانی رو بندازم مایه خنده بشم؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار