کد خبر: ۶۴۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ 08 August 2018

رئیس اداره بهزیستی چابهار از ابتلای 78 نفر از اهالی یک روستا در این شهرستان به بیماری HIV (ایدز) خبر داد.

حسن تاوانه در گفت‌وگو با «ایلنا» در رابطه با وجود روستایی در این منطقه که آمار نسبتا بالایی از ابتلا به HIV در آن وجود دارد، بیان کرد: در یکی از روستاهای این منطقه به نام «درگز» آمار ابتلا بالای ۷۸ نفر تایید شده است؛ البته بهتر بود این آمار از طریق مرکز بهداشت شهرستان رسما اعلام می شد اما شاید ملاحظه‌کاری آنها بدلیل توریستی بودن شهرستان و محرمانه بودن این دست اطلاعات آماری است. آمار کلی ابتلا به HIV در شهرستان چابهار نیز تقریبا ۳۰۰ نفر است.

وی افزود: اداره بهزیستی برای پیشگیری از گسترش HIV در منطقه درخواست کرده که اقدامات توافقی با نهادهای مسئول انجام شود اما کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان برای ثبت اطلاعات مشخصات سجلی و هویت در سامانه بهزیستی کشور مدت یک سال پاسخگو نبودند، به تازگی شبکه بهداشت شهرستان اعلام کرده است که در اختیار گذاشتن آن منوط به موافقت مسئولان بالادست استانی است.

رئیس اداره بهزیستی چابهار در ادامه گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده، توزیع کیت‌ها، تست HIV در مددسراهای اضطراری و شلتر مرکز گذری کاهش آسیب (DIC) عملی شده است، همچنین در جلسه هفته هم شبکه بهداشت برای در اختیار گذاشتن کیت‌های تست اعلام آمادگی کرد، حال باید دید که چه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی چابهار در پایان تاکید کرد: امیدوارم مسئولان کشوری با توجه به آمار بالای آسیب‌های اجتماعی برای حل معضلات و توسعه سواحل مکران کاری انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار