کد خبر: ۶۴۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 09 August 2018

جنگنده‌ها و توپخانه رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه مناطقی از نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند، نیروهای مقاومت نیز در واکنش اقدام به پرتاب بیش از ۲۰۰ موشک به شهرک‌های صهیونیست نشین کردند. ارتش صهیونیستی اعلام کرده که آماده آغاز جنگی گسترده علیه غزه است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فلسطین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند نیروهای ارتش این رژیم برای آغاز عملیاتی گسترده در نوار غزه آماده می‌شوند.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که به دستور بنیامین نتانیاهو جلسه اضطراری کابینه امنیتی با حضور لیبرمن، وزیر جنگ گادی آیزنکوت، رئیس ستادکل نیروهای مسلح، نداف آرگمان، رئیس شاباک و دیگر سران نظامی- امنیتی برگزار شد.

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ساعات گذشته، ۲۲۰ موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی مرز این منطقه شلیک شده است.

جنگنده‌های صهیونیستی بیش از ۱۰۰ هدف نظامی را صبح روز پنجشنبه در نوار غزه بمباران کردند، سخنگوی ارتش صهیونیستی در صفحه فیس بوک خود نوشت دهها جنگنده اسرائیلی بیش از ۱۰۰ هدف نظامی را در تشکیلات استراتژیک جنبش حماس هدف قرار دادند که به دنبال آن ۱۰ مجتمع نظامی وابسته به این جنبش در غزه بمباران شد.

وی در ادامه آورده است: سامانه‌های پدافند موشکی گنبد آهنین نیز توانستند ۲۵ موشک فلسطینی را رهگیری کنند.

برخی گزارش‌ها از صدور دستوراتی به شهرک‌نشین‌ها برای حفظ اصول ایمنی و هشیاری حکایت دارد.

گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه درپی این حملات طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که از این پس، با هیچ طرحی برای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی موافقت نخواهند کرد. 

حماس اعلام کرد: مسئولیت تغییر توازن عرصه نبرد با دشمن، بر عهده ما است و در حال عملی کردن وعده‌های خود هستیم.

جنبش جهاد اسلامی نیز با تاکید بر لزوم دفاع گروه‌های فلسطینی از مردم غزه، اعلام کرد: مقاومت به واکنش نشان دادن به جنایت‌های اشغالگران متعهد است. آنها باید بدانند که نمی‌توانند با قلدری چنین حملاتی را انجام دهند و سپس با دروغ و فریبکاری جنایات خود را بپوشانند.

پایگاه صهیونیستی "۰۴۰۴" نیز در همین راستا اعلام کرد که فلسطینیان نوار  غزه روز چهارشنبه به سمت نظامیان صهیونیست تیراندازی کردند که در اثر آن خسارت هایی به تجهیزات مهندسی آنها که در نزدیکی موانع مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ فعالیت می کردند، وارد آمد.

سخنگوی ارتش صهیونیستی ضمن اذعان به این حمله تصریح کرد که مبارزان مسلح فلسطینی به سمت خودروهای مهندسی که سعی در ایجاد خاکریز امنیتی در منطقه نزدیک موانع مرزی شمال غزه را داشتند، تیراندازی کردند. رسانه های صهیونیستی پس از این حمله از زخمی شدن یک صهیونیست در جریان این حمله خبر دادند.

در همین راستا، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطینی گفت: در جریان بمباران جنگنده‌های اسرائیلی که در چارچوب تجاوزات متوالی علیه نوار غزه صورت گرفت، سه شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

یک مقام ارشد ارتش صهیونیستی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، اوضاع در مرزها با نوار غزه در آستانه جنگ قرار دارد و در صورت ضرورت شهرک‌های اسرائیلی تخلیه می‌شوند.

این مقام نظامی گفت: ما به جنگ بیشتر از حل و فصل نزدیک می‌شویم و پایانی برای این درگیری‌های کنونی وجود ندارد. نیروها به جنوب اراضی اشغالی منتقل خواهند شد. به دنبال تشدید درگیری‌ها در صورت نیاز ساکنان شهرک‌های اطراف نوار غزه تخلیه خواهند شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار