دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سیستان و بلوچستان از تصویب ۱۴ مصوبه سفر وزیر کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر خبر داد.
کد خبر: ۶۴۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳ 09 August 2018

به گزارش تابناک رحمدل بامری پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و تامین اعتبار لازم برای تجهیز50 خانه روستایی جدید ، تقویت ادامه کار مراکزDIC زابل ، راه اندازی موبایل سنتر در شهر زابل با اعتباری بالغ بر 2500 میلیون ریال ، ادامه فعالیت سرپناه شهر زابل و ایجاد دو سرپناه جدید از جمله این مصوبات اعلام کرد.

بوی تامین اعتبار وام بهبود یافتگان از محل اعتبارات سازمان بهزیستی ، اجرای طرح توانمندسازی متوسطه دوم ، اجرای طرح های پیشگیرانه در 20 محله حاشیه ای زابل ، تقویت و توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد با اعتبار دفترتوسعه مشارکتهای مردمی و سازمانهای غیر دولتی از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی ، حمایت از راه اندازی سمن های جدید و اختصاص اعتبار برای 10 سمن ، بررسی و تایید طرح های پیشنهادی سازمانهای مردم نهاد بویژه در حوزه صیانت از بهبود یافتگان ، حمایت از طرح درمان اعتیاد کودکان و زنان از طریق یارانه درمان اعتیاد ، افزایش ظرفیت مراکز ماده 16 زابل به تعداد 200 نفر ، واگذاری مراکز جامع حرفه آموزی برای راه اندازی مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی برای معتادان بهبود یافته در محمدآباد ، ایجاد مرکز بین راهی جهت کمک به درمان و صیانت از بهبود یافتگان توسط سازمان بهزیستی را از دیگر مصوبات سفر وزیر کشور به منطقه سیستان عنوان کرد .

وی همچنین گفت ؛ پیشنهادات مربوط به حوزه بلوچستان نیز جمع بندی شده است که نیازمندی ها هم در حوزه پیشگیری و هم درمان را شامل می شود .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود : باید پیگیری شود تا از خودروهای مکشوفه در استان برای تقویت توان لجستیکی حوزه مبارزه استفاده شود چرا که دپوی این خودروها در پارکینگ باعث مستهلک شدن انها و در نهایت به مزایده گذاشتن خودروها می شود.

وی گفت : تامین خلاء امنیتی در دریا که باعث تغییر مسیر ترانزیت مواد به سمت دریا شده است ، تامین پهباد ، اختصاص سگ های مواد یاب و تامین سایر امکانات مقابله ای باید پیگیری و در دستور کار ستاد کل کشور قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار