کد خبر: ۶۴۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷ 11 August 2018

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور از ظرفیت ها و موقعیت های ویژه و ممتاز در حوزه های مختلف برخوردار است.


موقعیت استراتژیک چابهار نگاه ها را به سوی ظرفیت های اقتصادی آن معطوف ساخته است و در این رهگذر توجه به نیازهای اجتماعی این بندر بین المللی از ضرورت بیشتری برخوردار شده است.

از جمله ظرفیت هایی که در این منطقه بکر به لحاظ سرمایه گذاری می توان به آن اشاره کرد، سرمایه گذاری در حوزه هایی مانند صنعت پتروشیمی است که پشتوانه آن مصوبه هیات دولت مبنی بر انتخاب چابهار به عنوان سومین قطب توسعه صنعت پتروشیمی کشور بعد از ماهشهر و عسلویه است.

از جمله مزایای چابهار برای سرمایه گذاران می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

تسهیلات و مزیت های قانونی زیادی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته شده که از آن جمله ضمانت سرمایه گذاری ها بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در ایران و امکان انتقال 100 درصد سرمایه و سود حاصل از فعالیت اشخاص ثبت شده خارجی به خارج از کشور است.

معافیت مالیاتی 100 درصدی بر درآمد و دارایی به مدت 20 سال و قابل تمدید، معافیت ورود ماشین آلات و مواد اولیه مصرفی واحدهای تولیدی از عوارض ورودی گمرکی، آزاد بودن صادرات محصولات تولیدی هر منطقه از مقررات عمومی صادرات و واردات و معافیت گمرکی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی منطقه برای صدور به سرزمین اصلی به میزان ارزش افزوده در استفاده از مواد اولیه داخلی از دیگر مزایای در نظر گرفته شده است.

از جمله مزیت های شهرستان و منطقه آزاد چابهار تسهیلات فروش و اجاره بلند مدت برای سرمایه گذاران خارجی است که می تواند 100 درصد سهام شرکت های اتباع خارجی را تملک کنند.

قوانین و مقررات انعطاف پذیر در زمینه نیروی کار شاغل در منطقه آزاد چابهار وجود دارد و سرمایه گذاران مجاز به تخلیه، بارگیری، ترانزیت و ترانشیپ و معافیت آن از عوارض و حقوق گمرکی به استثنای هزینه های انبار و جابجایی هستند.

قابلیت استفاده از تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری و امکان تاسیس بانک و بیمه داخلی و خارجی یا شعبات آنها در منطقه آزاد چابهار وجود دارد.

ویزای 6 ماهه برای سرمایه گذاران خارجی با قابلیت تمدید در منطقه آزاد چابهار صادر می شود و صدور ویزا در فرودگاه از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه نیز قابل انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار