کد خبر: ۶۴۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 13 August 2018

روسای جمهور آمریکا و فرانسه در یک گفت‌وگوی تلفنی بامداد شنبه درباره مسائل مختلف از جمله ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش فارس، کاخ سفید در بیانیه‌ای بامداد شنبه اعلام کرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه درباره مسائل مختلف از جمله ایران گفت‌وگو کرده است.

ترامپ بامداد شنبه در توئیترش نوشت: «گفت‌وگوی تلفنی بسیار خوبی با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه داشتم. درباره مسائل مختلف به ویژه مسائل امنیتی و تجاری گفت‌وگو کردیم.»

کاخ سفید در بیانیه‌ای به فاصله‌ای کوتاه اعلام کرد سران دو کشور درباره «طیف گسترده‌ای از مسائل تجاری و امنیتی، اعم از اوضاع در ایران و خاورمیانه در سطحی وسیع‌تر گفت‌وگو کرده‌اند.»

کاخ الیزه هم در بیانیه مختصری گفت که ترامپ و ماکرون درباره مسائل سوریه، ایران و درگیری‌های میان اسرائیل و فلسطینی‌ها گفت وگو کرده‌اند. در این بیانیه اشاره‌ای به گفت‌وگوی دو طرف درباره مسائل تجاری نشده بود.

دونالد ترامپ، شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی رو به رو شده و اتحادیه اروپا، انگلیس، آلمان، فرانسه، عراق، سوریه و ... علیه آن موضع‌گیری کرده‌اند.

ترامپ قبل از این روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های رفع‌شده به موجب این توافق، در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه بازخواهند گشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار