کد خبر: ۶۴۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ 13 August 2018

پس از ترور یکی از دانشمندان و مغزهای متفکر صنعت موشکی سوریه، رسانه های اسرائیلی، خبرها و تحلیل های زیادی پیرامون این ترور منتشر کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ با توجه به پیروزی های میدانی مداوم ارتش سوریه در جبهه های مختلف و عدم تحقق تلاش های کشورها و نیروهای ضد دولتی برای براندازی نظام سوریه، به نظر می رسد استراتژی جدید ترور برای رویارویی از سوی بازیگران و دولت های معارض در پیش گرفته شده است.

در واقع، بازیگرانی همچون اسرائیل پرونده ترور مغزها و دانشمندان موشکی در این کشور را در دستور کار خود قرار داده اند تا جایی که دکتر «عزیز اسبر» مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات در شهر «مصیاف» در ریف حماه، طی یک عملیات تروریستی توسط عوامل اسرائیل به شهادت رسید.

این عملیات تروریستی علیه دکتر اسبر توسط یک خودروی بمب‌گذاری‌شده انجام شد که طی آن، راننده خودروی این دانشمند موشکی نیز به شهادت رسید.

اطلاعات نشان می‌دهد که شهید اسبر هفت دقیقه بعد از خروج از منزلش در مصیاف، به شهادت رسید.

هر چند گروهک مسلح وابسته به جبهه النصره مسئولیت عملیات ترور این دانشمند موشکی سوریه را بر عهده گرفته است، شواهد، رد پای اسرائیل را در این حادثه نشان می‌دهد.

ترور معمار برنامه های موشکی ایران در سوریه!

رسانه‌های عبری‌زبان می‌گویند، «ترور دانشمند سوری پیامی به دمشق است مبنی بر این‌که کارکنان در مراکز پژوهشی(سوریه) نیز در معرض خطر قرار دارند».

گفتنی است، جنگنده‌های رژیم اشغالگر اسرائیل مرکز پژوهشی علمی در مصیاف بارها هدف قرار داده‌اند که آخرین مورد آن، 22 ژوئیه گذشته بود که حملات از آسمان لبنان انجام شد ولی سامانه‌های دفاع هوایی ارتش سوریه 3 تا از موشک‌های مهاجم را ساقط کردند و موشک چهارم نیز در نزدیکی این پژوهشگاه در مصیاف سقوط کرد.

منابع میدانی در آن زمان تصریح کردند که 4 فروند جنگنده اسرائیلی تلاش می‌کردند این مرکز پژوهشی در مصیاف را هدف قرار دهند.

در سال 2012 نیز، گروهی مسلح دکتر مهندس «نبیل زغیب» مغز متفکر در برنامه‌های موشکی سوریه، را که به پدر موشکی معروف بود، ترور کرد.

در همین راستا، رسانه های عربی نیز به ترور این دانشمند سوری پرداختند و در همین زمینه، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در مطلبی از عزیز اسبر به عنوان «معمار موشکی ایران» نام برده است.

این رسانه سعودی مدعی شد که اسبر یکی از شخصیت های تأثیرگذار نزدیک به ایران، حزب الله و دولت سوریه بوده است.

الشرق الاوسط به نقل از منابع اسراییلی مدعی شد که اسبر در توسعه برنامه موشک های «فتح» ایران نقش داشته و همچنین بر روی توسعه موشک های میان برد و برد بلند کار کرده بود.

این روزنامه سعودی در ادامه ادعاهای خود افزود، عزیز اسبر در انتقال سلاح بین سوریه، ایران و حزب الله نقش مهمی ایفا کرده بود. شخصی که به دلیل کمک به ایران در توسعه برنامه موشکی اش، در لیست تحریم های ایالات متحده نیز قرار داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار