کد خبر: ۶۴۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 14 August 2018

معاون فنی و مهندسی منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال 31 طرح عمرانی در سطح این منطقه اجرایی می شود که این امر توسعه و آبادانی منطقه را به همراه دارد.

حمیدالله بلیده ای اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها اعتباری افزون بر 266 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
وی بیان کرد: این طرح ها در زمینه عمران شهری، آماده سازی زیرساخت های سطح منطقه و روستای تیس، اماکن تفریحی، گردشگری و رفاهی است.
عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار گفت: این منطقه عزم جدی برای آبادانی و تامین زیرساخت ها به منظور حضور بهتر گردشگران و سرمایه گذاران دارد.
وی افزود: چابهار بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری را دارد و باید تمام امکانات رفاهی، پذیرایی و اسکان با همکاری و مشارکت بخش خصوصی در شان آنان آماده سازی شود.
بلیده ای گفت: ثبت بیش از سه هزار و 200 شرکت سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار نشان از توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در این منطقه است.
وی ادامه داد: منطقه آزاد با هدف ایجاد و تثبیت فضای اطمینان بخش برای فعالان اقتصادی، تلاش برای ایجاد امکانات، تسهیلات و اجرای قوانین سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای واحدهای مختلف تولیدی از 24 سال گذشته در چابهار آغاز بکار کرده است.
بلیده ای گفت: منطقه آزاد چابهار در جنوب شرق ایران نقش مهمی در زمینه ایجاد اشتغال و تولید دارد به طوری که شرکت های سطح این منطقه بیش از 13 هزار شغل ایجاد کرده اند.
به گزار ش ایرنا، منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار و 9 پیکره در اردیبهشت سال 1370 با مصوبه هیات وزیران رسمیت یافت و در 22 بهمن ماه سال 1371 همزمان با کیش و قشم در زمان ریاست جمهوری مرحوم آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رسما افتتاح شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار