کد خبر: ۶۴۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 15 August 2018

رئیس اداره دامپزشکی ایرانشهر گفت: سالانه بیش از 150 تن گوشت شتر در این شهرستان به عنوان قطب پرورش شتر سیستان و بلوچستان تولید و وروانه بازار مصرف می شود.

فرامرز هاشمزهی اظهار داشت: وجود بیش از 12 هزار نفر شتر ایرانشهر را به عنوان یکی از مناطق مستعد پرورش شتر در سیستان و بلوچستان مطرح کرده است.
وی بیان کرد: از 150 تن گوشت تولیدی شتر در ایرانشهر 50 تن در سیستان و بلوچستان مصرف می شود و 100 تن دیگر نیز خارج از این استان عرضه می شود.
هاشمزهی اظهار داشت: بیش از 900 نفر در کار پرورش شتر در ایرانشهر مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه مردم از گوشت و شیر شتر بومی بیشتر استقبال می کنند، افزود: شترهای بومی از لحاظ بهداشتی مورد تایید است اما شترهایی که به طور قاچاق وارد می شوند هیچ گونه نظارتی بر روی آنان انجام نمی شود.
رئیس دامپزشکی ایرانشهر با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: پرورش شتر می تواند گام مهمی در ایجاد اشتغال برای جوانان و تامین گوشت مورد نیاز کشور باشد.
وی افزود: یکی از مهمترین خواص گوشت شتر در مقایسه با دیگر گوشت ‌ها، فقدان مواد هورمونی و آنتی ‌بیوتیک در آن است چرا که این حیوان در طبیعت به صورت آزاد و به دور از پرورش دامی رشد می‌ کند.
رئیس دامپزشکی ایرانشهر گفت: از قلم و کوهان شتر در طب سنتی برای درمان درد روماتیسم، درد پا و درد کمر استفاده می شود.
هاشمزهی با اشاره به اینکه پرورش شتر در ایرانشهر همانند سایر دام های اهلی از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی نسبتا مناسب منطقه و دارا بودن علوفه و آب کافی این شهرستان یکی از زیستگاه های مناسب پرورش شتر در کشور است.
وی افزود: شیر شتر به دلیل دارا بودن ویتامین ها، املاح نسبتا بالا تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.
ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار