مددجوی کمیته امداد شهرستان زاهدان با حضور در مسابقات کاراته بانوان کشور حائز شرایط دریافت حکم قهرمانی از فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران شد.
کد خبر: ۶۴۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵ 17 August 2018

 به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان فاطمه کهخا سال ۷۷ در شهرستان زاهدان چشم به جهان گشود. در سنین نوجوانی پدر‌اش را از دست داد و اینک گذراندن روزهای سختی به عهده مادر است.

اگرچه پدر‌اش کارگر نانوایی بود اما بسیار انسان با تقوایی بود. اهل مسجد و هیات بود و به رزق حلال بسیار اهمیت می داد تااینکه بعد از فوت پدر تامین امرا معاش و گذران زندگی برای مادر خیلی سخت بود به طوری که مجبور شد سرکار برود و در یک شرکت تولیدات کیک و کلوچه که حقوق چندانی نداشت برای کسب روزی حلال کار کند.

این مددجوی موفق کمیته امداد شهرستان زاهدان گفت: مادرم بسیار برایم زحمت کشیده است و حاصل این زحمت ها مقام و رتبه های زیادی بوده که به آنها دست یافتم.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۱ ورزش را شروع و اولین سال مدال دوم استانی را کسب کردم، افزود: سال ۹۳ با تلاش و پشتیبانی مربی و حمایت مادرم توانستم اولین مدال طلای کشوری را به میزبانی استان تهران کسب کنم و این از بهترین خاطرات من است.

کهخا با بیان اینکه تشویق های مادرم و زحمات و سختی هایی که برای پیشرفت من متحمل شدند موجب شد مقام های زیادی را کسب کنم، یادآور شد: در سال ۹۵ موجب کسب مقام دوم و در سال ۹۶ مقام سوم کشوری شدم و امیدوارم با دعاهای مادرم و سعی و تلاش و پشتکار خودم به آرزوی ورزشی ام که عضویت در تیم ملی بوده برسم تا بتوانم نماینده ی خوبی برای کشورم در مسابقات بین المللی باشم .

این مددجوی موفق کمیته امداد شهرستان زاهدان ادامه داد: موفقیم را مدیون حمایت ها و تشویق های مادرم هستم و بسیار از او سپاسگزارم . اگر حمایتم نمی کرد ، این جایگاه را نداشتم و خداوند را سپاسگزارم.

وی گفت: در این رابطه در بهمن ماه سال ۹۱ موفق به دریافت حکم قهرمانی در مسابقات انتخابی تیم استانی سبک کیک بوکسینگ به مناسبت دهه فجر، کسب عنوان دوم رده سنی نوجوانان وزن منفی ۵۲ و موجب دریافت مدال نقره ، در سال ۹۱ در مسابقات انتخابی تیم استان سیستان و بلوچستان سبک‌های آزاد شرکت و حائز دریافت حکم قهرمانی عنوان دوم رده سنی نوجوانان وزن منفی ۶۰ و دریافت مدال نقره ، در سال۹۲ در مسابقات انتخابی تیم استان سبک کیک بوکسینگ ، اسفندماه سال ۹۲ در رده سنی جوانان موفق به کسب عنوان مقام دوم در وزن منفی ۶۳ و مفتخر به دریافت مدال نقره این دوره مسابقات شده‌ام.

کهخا گفت: دریافت حکم قهرمانی مسابقات کیک بوسکینگ نیوفول کنتاکت جام سرداران شهید میرحسینی و لک‌زایی بانوان استان سیستان و بلوچستان، حکم قهرمانی در سبک‌های آزاد در شهریورماه سال ۹۳، سال ۹۵ در مسابقات کیوکوشین کاراته استانی مقام اول و موجب دریافت مدال طلا درجه مثبت ۷۵۰ ، حکم قهرمانی کیک بوکسینگ در استایل سیمی کنناکت در خردادماه ۹۴ و. دریافت مقام اول وزن مثبت ۶۰ رده سنی نوجوانان در شهرستان زاهدان از دیگر افتخارات بنده است.

این مددجوی موفق کمیته امداد شهرستان زاهدان افرود: همچنین کسب حکم قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی این استان سبک کیک بوکسینگ به مناسبت هفته وحدت در رده سنی جوانان موفق به کسب مقام اول وزن منفی ۶۵ ، دریافت حکم قهرمانی در ششمین دوره مسابقات جام رمضان تیرماه ۹۳ موفق به عنوان اول رده سنی جوانان نائل و دریافت مدال طلا ، در سال ۹۳ در سبک های آزاد در دی ماه سال ۹۳ شرکت و موفق به کسب عنوان دوم رده سنی جوانان وزن مثبت ۶۰ و دریافت مدال نقره شده ام.

وی یاآور شد: دریافت حکم قهرمانی در رقابت های پاییزی باشگاه های شهرستان زاهدان(کیک بوکسینگ) شرکت و در استایل رده سنی جوانان موفق به کسب مقام دوم وزن مثبت ۶۳ ، دریافت حکم قهرمانی از فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران ، موفق به کسب مقام دوم وزن منفی ۶۵ کیلوگرم در رقابت‌های کیوکوشین کاراته استان به مناسبت دهه فجر ۹۵ در رده سنی جوانان و دریافت مدال نقره درجه ۲ ، در دهمین دوره مسابقات کیوکوشین کاراته تزوکاکشوری در سال ۹۵ در رشته کاتا کمیته مقام اول را کسب و موجب دریافت یک قطعه مدال درجه طلا شده ام.

کهخا با اشاره به اینکه در پایان سال جاری به تیم ملی مسابقات آسیایی دعوت شده ام، گفت: خانواده ام از خدمات حمایتی ، کمک هزینه لوازم زندگی ، عمرانی ، بیمه ، کمک موردی و همچنین فرهنگی کمیته امداد امام (ره) بهره مند شده اند و همچنین با همت این نهاد برای خانواده ام یک سفر مشهد مقدس و برای مادرم به همراه خودم سفر کربلا فراهم شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار