فرمانده مرزبانی کشور گفت: مرزهای مشترك هر دو كشور فرصتی را برای همكاری‌های مشترك مرزی فراهم كرده است.
کد خبر: ۶۴۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 18 August 2018

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار رضایی پیش از ظهر امروز در دیداری دیپلماتیک، با سرلشکر «عبدالله استنکزی» رئیس پلیس مرزی کشور افغانستان در سالن ملاقات مرزی میلک زابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا در این دیدار اظهار داشت: امنیت و آرامش کشورهای همسایه برای ما حائز اهمیت است و امیدواریم شاهد آرامش پایدار در سطح جهان و منطقه باشیم که این امر زمینه ساز امنیت است.

وی با اشاره به امنیت مطلوب جمهوری اسلامی ایران در منطقه، افزود: به لطف خداوند و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، امنیت مثال زدنی در کشور ما حاکم است؛ علیرغم توطئه‌افکنی دشمنان برای ضربه زدن به نظام و انقلاب، علاوه برخنثی شدن توطئه‌های آنها، این امنیت در حال ارتقاء روزافزون است که جای خوشحالی دارد.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به فتنه‌گری برخی سران استبداد، بیان کرد: شاهدیم برخی کشورهای غربی در منطقه برای دو کشور ایران و افغانستان توطئه افکنی و فتنه پراکنی می کنند که با اتحاد دو کشور دوست و همسایه، می‌توان بر دشمنان اسلام غلبه کرد.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا به سوابق درخشان دوستی، اشتراکات فرهنگی و مذهبی ایران و افغانستان اشاره و تاکید کرد: میهمان نوازی برادران در دو سوی مرز ارزنده است و در کنار این مودت و برادری مشکلات و نارسایی های موجود در مرز نیز باید حل شود.

سردار رضایی تصریح کرد: امنیت بسیار مطلوبی در 945 کیلومتر مرزهای مشترک دو کشور برقرار است که بایستی از همکاری کشور افغانستان تشکر و قدردانی کنم.

وی خاطرنشان کرد: همکاری‌ و مدیریت دو کشور در مرزها، موجب شده میزان ورود مواد مخدر به ایران به حداقل برسد اما باز هم نیاز است که این تعاملات و مدیریت‌های میدانی افزایش یابد تا دیگر شاهد حضور قاچاقچیان مواد مخدر در مرزهای مشترک نباشیم.

سردار رضایی به باز بودن سه دروازه مرزی برای فعالیت بازارچه های مرزی اشاره و تصریح کرد: این فعالیت‌های اقتصادی در راستای منافع ملی دو کشور است که منافع مرزنشینان را نیز تامین می‌کند به همین منظور باید گذرگاه های رسمی دو کشور افزایش پیدا کند و در این زمینه همکاری‌ها و تعاملات ارتقاء یابد.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم و اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: زائران بسیاری از کشور افغانستان به مرزهای ایران مراجعه می‌کنند برهمین اساس تسهیل در تردد زوار اربعین باید در دستور کار دو کشور قرار گیرد.

سردار رضایی در خاتمه این نشست بر ضرورت تعامل مرزبانان دو سوی مرز تاکید کرد و استقلال در تصمیم گیری را در حل مشکلات مرزهای مشترک موثر دانست

انتهای پیام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار