کد خبر: ۶۴۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 18 August 2018

آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه در استان ادلب، ادعای رویترز درباره توافق پوتین و ترامپ در مورد خروج نیروهای ایران از سوریه، آماده سازی دیمیستورا برای برگزاری نشست درباره سوریه درماه سپتامبر و آشنایی بیشتر با رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ارسال تجهیزات نظامی جدید به مرزهای سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، شبکه خبری ان.تی وی ترکیه اعلام کرد که ارتش این کشور برای محافظت از مناطق مرزی، تجهیزات نظامی جدید به مناطق مرزی در استان حاتای ارسال کرده است.

بنا به ادعای این رسانه، تجهیزات نظامی ارسال شده ترکیه به مناطق مرزی سوریه شامل تانک های ام.60 تی و ادوات نظامی سنگین است.

به گزارش این رسانه، این تجهیزات به شهرستان انطاکیه در مرز سوریه منتقل و در منطقه مرزی یایلاداغ مستقر شده است.

به گزارش ان.تی.وی، تانک ها و ادوات نظامی منتقل شده به مرز سوریه، برای عملیات احتمالی آماده خواهد شد.

به نظر می رسد که انتقال ادوات نظامی ترکیه به مناطق مرزی سوریه با تحولات اخیر شهر ادلب و حمله ارتش سوریه برای بازپس گیری آخرین مقر تروریست ها مرتبط باشد.

ادعای رویترز درباره توافق پوتین و ترامپ در مورد خروج نیروهای ایران از سوریه/آشنایی بیشتر با رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا/ارسال تجهیزات نظامی جدید به مرزهای سوریه/آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه در استان ادلب

منطقه انطاکیه ترکیه نزدیکترین مسیر به شهر ادلب سوریه محسوب می شود و رسانه های آنکارا در روزهای گذشته به طور مستمر تبلیغ می کنند که در صورت آغاز درگیری در شهر ادلب، پناهجویان به سمت مرزهای این کشور هجوم خواهند آورد.

ترکیه بر اساس توافق مذاکرات آستانه و سوچی در اطراف شهر ادلب و حلب 12 نقطه دیده بانی ایجاد کرده و نیروهای ترکیه به عنوان نیروهای ضمن صلح در آن مناطق مستقر شده اند.

بسیاری از گروه ها و تروریست های که در ادلب به آخرین پایگاه تروریستی تجمع کرده اند، مورد حمایت دولت ترکیه هستند.

آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه در استان ادلب

ارتش و نیروهای مسلح سوریه عملیات خود را در جنوب شرق استان ادلب آغاز کردند و یکی از سرکردگان تحریرالشام(جبهه النصره) را به هلاکت رساندند.

منابع میدانی جمعه اعلام کردند: یگان های توپخانه و موشکی ارتش و نیروهای مسلح سوریه مواضع و مسیر تحرکات گروه تروریستی جبهه النصره را در جنوب شرقی استان ادلب هدف قرار دادند.

ادعای رویترز درباره توافق پوتین و ترامپ در مورد خروج نیروهای ایران از سوریه

یک خبرگزاری انگلیسی مدعی شد سران آمریکا و روسیه در نشست هلسینکی درباره لزوم خروج ایران از سوریه به توافق رسیدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام کاخ سفید مدعی شد دونالد ترامپ و ولادمیر پوتین سران آمریکا و روسیه در خصوص لزوم خروج ایران از سوریه به توافق رسیده اند.

ادعای رویترز درباره توافق پوتین و ترامپ در مورد خروج نیروهای ایران از سوریه/آشنایی بیشتر با رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا/ارسال تجهیزات نظامی جدید به مرزهای سوریه/آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه در استان ادلب

بر اساس گزارش رویترز، یک مقام آمریکایی گفته است ترامپ و پوتین در نشست دو نفره خود در هلسینکی درباره حضور ایران در سوریه گفتگو کردند.

وی افزود پوتین به همتای آمریکایی خود گفته است تحقق این هدف دشوار خواهد بود.

آماده سازی دیمیستورا برای برگزاری نشست درباره سوریه درماه سپتامبر

سخنگوی «استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه از قصد وی برای برگزاری نشست پیرامون سوریه در اواسط ماه سپتامبر در ژنو خبر داد.

بر اساس این گزارش، «ریم اسماعیل» اعلام کرد که دی میستورا قصد برگزاری یک نشست با حضور نمایندگان طرف‌های مختلف در اواسط ماه سپتامبر در ژنو سوئیس را دارد.

وی افزود: قرار است این نشست تقریبا در اواسط سپتامبر برگزار می‌شود، اما نمی‌توانم تاریخ مشخصی را در این زمینه اعلام کنم.

او همچنین در خصوص مسائلی که در این نشست به آن پرداخته خواهد شد نیز سخنی نگفت.

در اواسط ماه جولای گذشته، اولین نشست نمایندگان کشورهای تضمین کننده آتش‌بس، در خصوص راه های اجرا و ساز و کار کمیته اصلاح قانون اساسی در ژنو برگزار شد.

پس از نشست آستانه ۱۰ در اواخر ماه جولای، «دی میستورا» از عزم خود برای برگزاری نشست جدید در اواسط سپتامبر در خصوص تشکیل کمیته قانون اساسی خبر داد.

آشنایی بیشتر با رئیس «گروه اقدام ایران» در ورارت خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته، در سالگرد کودتای 28 مرداد در تقویم میلادی، در سخنانی از تشکیل «گروه اقدام ایران» در درون ساختار وزارت خارجه این کشور برای هماهنگی تمامی اقدامات مرتبط با تهران خبر داد.

پامپئو برایان هوک، مشاور ارشد وزیر خارجه و مدیر برنامه‌ریزی سیاست‌های وزارت خارجه را به عنوان نماینده ویژه در امور ایران و رئیس گروه اقدام ایران معرفی کرد. به گفته پامپئو، مسئولیت برایان هوک تلاش برای اجرای راهبرد فشار حداکثری دیپلماتیک و اقتصادی ضد ایران است.

هوک یک حقوقدان و مقام سیاسی آمریکایی است که با سر کار آمدن دولت دونالد ترامپ و از فوریه 2017 در وزارت خارجه آمریکا مشغول به کار است. او در حال حاضر به عنوان مشاور ارشد پامپئو در امور خط مشی و همچنین مدیر برنامه‌ریزی سیاست‌های وزارت خارجه آمریکاست.

ادعای رویترز درباره توافق پوتین و ترامپ در مورد خروج نیروهای ایران از سوریه/آشنایی بیشتر با رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا/ارسال تجهیزات نظامی جدید به مرزهای سوریه/آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه در استان ادلب

هوک روابط خوبی را با جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ دارد. بولتون از چهره‌های افراطی آمریکایی است که روابط نزدیکی را با گروهک تروریستی منافقین و مواضع به شدت تندی را علیه ایران دارد.

برایان هوک در دولت جورج بوش پسر به عنوان دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سازمان‌های بین‌المللی ایفای نقش کرد. او همچنین مشاور ویژه جان بولتون در زمان سفارت او در سازمان ملل بود. این حقوقدان آمریکایی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور خط مشی در دفتر رئیس دفتر کاخ سفید بود. او همچنین در مقطعی مشاور در اداره سیاست حقوقی وزارت دادگستری آمریکا نیز بود.

این دیپلمات آمریکایی در گذشته برای اعمال فشار بیشتر بر ایران تلاش کرده است. نام او زمانی برای ایرانی‌ها مطرح و آشنا شد که او مسئول مذاکرات وزارت خارجه آمریکا با متحدان اروپایی و آسیایی در زمینه برجام بود. او سعی کرد متحدان را برای حمایت از تحریم‌های آمریکا و کاهش صادرات نفت ایران ترغیب کند.

این قبل از خروج آمریکا از برجام با طرف‌هایی اروپایی در خصوص اصلاح برجام و تلاش برای حفظ ایران توافق، نمایندگی تیم آمریکایی را داشت. زمانی که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در دیدار با ترامپ از تلاش‌ها و مذاکرات تیم اروپایی با هوک تمجید کرد، ترامپ در پاسخ به همتای فرانسوی خود گفت «برایان هوک کیست؟»

برایان هوک در زمان رکس تیلرسون، وزیر خارجه قبلی آمریکا، مشاور نزدیک وزیر بود و بسیاری از کارشناسان و دیپلمات‌های این وزارتخانه را در زمینه ارتباط با وزیر دور زده بود. در این مدت هوک تقریبا در زمینه همه سیاست‌های مهم ایفای نقش کرد.

فارین پالسی در گزارشی نوشت که هوک روابط مستحکمی با مقامات کاخ سفید در شورای امنیت ملی و به ویژه با جرد کوشنر، داماد ترامپ دارد. مقامات قبلی و فعلی آمریکایی می‌گویند که در زمان افزایش تنش‌ها بین مک مستر، مشاور امنیت ملی سابق و تیلرسون، وزیر خارجه سابق، برایان هوک به عنوان میانجی کانال ارتباطی بین وزارت خارجه و کاخ سفید را حفظ کرد.

هوک که در گذشته به عنوان مشاور سیاست خارجی در کمپین انتخابات میت رامنی، کاندیدای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری فعالیت کرده بود، بر استفاده ابزاری از موضوعات مختلف از جمله حقوق بشر تاکید دارد. به گزارش پولیتیکو، او بعد از گذشت مدت کمی از وزارت تیلرسون، در نامه‌ای به او نوشته بود: آمریکا باید از حقوق بشر به عنوان چماقی علیه مخالفانش مثل ایران، چین و کره شمالی استفاده کرده و در همان حال دست متحدان سرکوبگری مانند فیلیپین، مصر و عربستان سعودی را باز بگذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار