خبرگزاري آريا- مدير جهاد کشاورزي بابلسر از اجراي طرح آبياري کم فشار با اعتبار 9 ميليارد ريالي در 145 هکتار از زمين هاي کشاورزي اين شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ 18 August 2018

خبرنگارآريادفترمازندران درشهرستان بابلسر، حسن رزاقي اظهار کرد: با توجه به ضرورت استفاده کنترل شده از منابع محدود آبي موجود، توسعه روش هاي آبياري کم فشار از اهميت بالايي برخوردار است.

مدير جهاد کشاورزي بابلسر در باره اجراي پروژه آبياري کم فشار در اين شهرستان گفت: اين پروژه بصورت تجميعي در 145 هکتار از اراضي کشاورزي اين شهرستان با 9 ميليارد ريال اعتبار از محل صندوق توسعه ملي در سه روستاي پارومحله، حاجيکلا، منگلاب اين شهرستان اجرا شد.

اين مقام مسئوول ادامه داد: پروژه آبياري کم فشار در يک هزار و 22 هکتار ديگر از اراضي کشاورزي اين شهرستان در دست بررسي و در حال اجرا است.

وي بيان کرد: براي استفاده بهينه از منابع آب، خاک و افزايش راندمان آبياري بخش کشاورزي و توسعه طرح‌هاي نوين، با نظارت کارشناسان فني و زيربنايي اين مديريت، در سال جاري تاکنون، 75 هکتار از اراضي کشاورزي اين شهرستان، با 5 ميليارد و 250 ميليون ريال اعتبار به سيستم آبياري تحت فشار مجهز شد.

رزاقي با اشاره به اينکه تجهيز هر هکتار زمين کشاورزي به سيستم آبياري تحت فشار، موجب کاهش هزينه هاي توليد و افزايش کمي و کيفي توليد مي شود، خاطرنشان کرد: جلوگيري از رشد بي‌رويه علف‌هاي هرز، کاهش آفات و بيماري ها، امکان‌پذير شدن ميزان برداشت آب از منابع آبي و سهولت در اعمال مديريت آبياري در مزرعه از مزاياي تجهيز اراضي به سيستم آبياري تحت فشار است.

مدير جهاد کشاورزي بابلسر در باره اجراي طرح لايينينگ در اين شهرستان اظهار کرد: پروژه پوشش بتني کانال انتقال آب(لاينينگ)به طول 15 کيلومتر با اعتبار 9 ميليارد ريالي با پيشرفت فيزيکي 65 درصدي در روستاي عزيزک اين شهرستان در حال اجراست.

وي شتاب بخشي در انتقال و جلوگيري از هدر رفت آب در حين انتقال از منبع آبياري(رودخانه،چاه،آب بندان و سد )و توزيع اصولي آن در زمين هاي زراعي و باغي را از اهداف اجراي اين طرح برشمرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار