امام جمعه زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان باید به دروازه اقتصاد شرق کشور باید تبدیل شود، مسئولین باید مرز را از این حالت خارج کنند و با نظارت و ظرفیت ،کالاهای مجاز صادرات و واردات انجام شود
کد خبر: ۶۴۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 19 August 2018

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی  اظهار کرد: عرفات نام منطقه ای وسیعی است با 18 کیلومتر مربع که در سرزمین مکه واقع شده است جایی که حجاج باید در این سرزمین به اعمال خود بپردازند.

امام جمعه زاهدان افزود: اگر حاج یا حاجیه حتی توان راه رفتن را نداشته باشد باید با تخت روان یا ویلچر در این سرزمین وارد شود و به اعمال خود بپردازد.

وی ادامه داد: حضور حاجی در این عرفات مهم وضروری است، اگر چه این روز را بین مسلمانان عید انتخاب نکردند اما بی شک یکی از بزرگترین اعیادی است که بنده مسلمان می‌تواند به امر نیایش‌ بپردازد.

سلیمانی گفت: شیطان در همچین روزی از همه روزها ذلیل‌تر و خشمگین‌تر است چرا که نمیتواند بنده خاص پروردگار را به گمراهی بکشد.

امام جمعه زاهدان افزود: اگر در همه اوقات بستر مناسبی برای نیایش و عبادت است حتی در ماه مبارک رمضان و به خصوص شبهای لیالی قدر وقت‌های مناسب برای دعا کردن است اما بی شک در روز عرفه دعاها مستجاب خواهد شد.

وی ادامه داد: هفته گذشته 22 مرداد ماه رهبری معظم انقلاب در مقابل تعداد زیادی از مردم شهر های مختلف سخنان مهمی را راجع به مسائل اقتصادی پرداختند، رهبری معظم انقلاب فرمودند بسیاری از مشکلات اقتصادی ریشه داخلی دارد البته تحریم ها هم اثر گذار است اما اگر مدیریت ها بهتر بود و افراد کار امد در راس تیم اقتصادی بودند تحریم ها نمیتوانست  اثری بر اقتصاد بگذارد و مشکلات طلا و ارز کشور طوری شود که دشمن هم از آب گلالود ماهی میگیرند.

وی بیان کرد: مذاکره با آمریکا که با در مقابل جنایاتی آل سعود به یمن سکوت کرده درست نیست، رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در مذاکره منافع خودمان را میخواهیم نه اینکه با وعده های نا برابر فقط دنبال منافع و امتیازات خودشان هستند مگر در برجام غیر از این بود که جز مکر و حیله مردم هیچ چیز ندیدند.

سلیمانی گفت: سیستان و بلوچستان باید به دروازه اقتصاد شرق کشور باید تبدیل شود، مسئولین باید مرز را از این حالت خارج کنند و با نظارت و ظرفیت ،کالاهای مجاز  صادرات و واردات انجام شود تا مشکلات کمبود کالاهای مهم حل شود.

خطیب نماز جمعه بیان کرد: مسئولان ما باید مشکل سوخت این استان را پیگیری کنند چرا که در شان و مردم استان نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار