مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان به تشریح برنامه‌های اجرایی طرح نذر و قربانی این نهاد در سال جاری پرداخت و گفت سال جاری ۳۷۳ پایگاه ثابت و سیار برای جمع آوری نذورات قربانی مردم نیکوکار استان سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۶۴۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ 21 August 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: به منظور خدمات دهی به محرومان و نیازمندان و جذب کمک های مردمی همزمان با عیدسعید قربان به ویژه ادارات، ارگان‌ها، سازمان ها، دانشگاه ها، اصناف، کسبه و بازاریان، مجتمع های مسکونی که به نوعی مشترک این نهاد هستند اقدامات گسترده ای در ستطح استان صورت گرفته است.

وی افزود: در این رابطه علاوه بر تشکیل ستاد عید قربان توسط این نهاد پیگیری‌های لازم با ادارات دامپزشکی، شهرداری، اتحادیه دامداران، کشتارگاه، اصناف، قصابان و سایر سازمان های مربوطه برای کمک رسانی بهتر به نیازمندان صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تمام دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری آماده دریافت و توزیع نذورات قربانی میان نیازمندان است، ادامه داد: ممکن است بعضی خانوارهای تحت حمایت به دلیل وضعیت اقتصادی فعلا نتوانند به میزان کافی گوشت تهیه کنند که در این زمینه با تلاش همکاران و خیران نیکوکار نسبت به توزیع نذورات میان این خانواده‌ها در روز عید قربان اقدام خواهد شد.

عبادی با بیان اینکه بیماران صعب العلاج، سالمندان، خانواده های محسنین و ایتام در اولویت دریافت هستند، یادآورشد: همچنین ایجاد قربانگاه با هماهنگی و مجوز اداره کل دامپزشکی، شبکه بهداشت و شهرداری‌ها استان سیستان و بلوچستان انجام و نیکوکاران می‌توانند قربانی‌های خود را به محل‌های تعیین شده این نهاد تحویل دهند تا با نظارت کارشناسان بهداشت و رعایت تمام اصول شرعی، بهداشتی و قانونی، پس از ذبح، گوشت آن بین نیازمندان توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از روش‌های نوین جمع آوری نذر و قربانی از قبیل اپلیکیشن سکه، سنا، تلفن ملی نیکوکاری و سایت کمته امداد کم هزینه تر و سریع تر در رسیدگی به نیازمندان اقدام خواهد شد، اعلام کرد: نذورات و قربانی مردم خیر و نیکوکار این استان در همان روز عید قربان بسته‌بندی و طبق نیازسنجی انجام‌شده میان نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۵۲ پایگاه ثابت و ۲۲۱ پایگاه سیار برای جمع آوری نذورات برای نیازمندان در روستاها، بخش ها و شهرهای مختلف این استان مستقر است.

عبادی افزود: مردم خیر و نیکوکار استان سیستان و بلوچستان برای اهدای قربانی به افراد نیازمند و ایتام تحت حمایت از طریق شماره گیری کد #۰۵۴*۸۸۷۷* ، تلفن گویا ۰۹۶۸۸۷۷، مراجعه به سامانه الکترونیک کمیته امداد epay.emdad.org و دفاتر این نهاد اقدام کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار