کد خبر: ۶۴۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ 21 August 2018

مدیرکل دام‌پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: مردم دام ها را از محل های دارای نظارت دام‌پزشکی خریداری و از خرید دام دارای کنه خودداری کنند، زیرا ممکن است مستعد ابتلا به بیماری تب کنگو باشد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، مهدی حسینی افزود: 52 گروه ثابت و سیار دام‌پزشکی در روز عید قربان بر قربانی دام های قربانی و ذبح شرعی و سالم نظارت دارند.

وی بیان کرد: ناظران در قالب 31 گروه ثابت و 21 گروه سیار آماده خدمت رسانی هستند و شامل 15 دام‌پزشک، 62 بازرس بهداشت گوشت و 15 ناظر فعالیت است.

مدیرکل دامپزشکی تصریح کرد: گروه های دام‌پزشکی برای حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت قربانی و تامین بهداشت عمومی با هماهنگی های انجام شده با استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها و به کارگیری نیروهای متخصص و متعهد کار نظارت را انجام می دهند.

وی افزود: در روز عید سعید قربان همه کشتارگاه های صنعتی و سنتی استان فعال و آماده ارائه خدمات بهداشتی است، ذبح دام در این مکان ها رایگان انجام می شود.

وی بیان کرد: به شهروندان توصیه می شود با توجه به این که ذبح دام در خارج از کشتارگاه علاوه بر خطر شیوع بیماری های مشترک، برخی مشکلات زیست محیطی ایجاد می کند دام قربانی خود را به کشتارگاه منتقل کنند و از خدمات بهداشتی بهره مند شوند.

به گفته وی، نیروهای دام‌پزشکی در روز عید قربان بعد از اقامه نماز عید تا ساعت 13 آماده خدمت رسانی به هم استانی ها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار