کد خبر: ۶۴۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ 21 August 2018

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان بامداد امروز /سه شنبه/ به 30 برابر حد مجاز رسید.

 

مصدق گودرزی فر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان چهار هزار و 444 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.
وی افزود: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به 101 کیلومتر بر ساعت رسید که این امر سبب کاهش دید در فرودگاه زابل به 900 متر شد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک تا پایان هفته آینده در شمال استان تداوم دارد به طوری که در این مدت سرعت باد به بیش از 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.
گودرزی فر بیان کرد: در نواحی مرکزی و نوار غربی سیستان و بلوچستان نیز در این مدت غبار محلی در برخی ساعات وزش باد پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار