پیشنهاد بازگشت ساعت کاری ادارات دولتی سیستان و بلوچستان با توجه به کاهش محسوس دما در چهارمین روز شهریور ماه مطرح شد.
کد خبر: ۶۴۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵ 28 August 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان 23 خرداد امسال همزمان با تشدید گرما در شهرهای سیستان و بلوچستان ساعت کاری ادارات دولتی با هدف صرفه جویی و مدیریت مصرف برق تغییر کرد و مقرر شد تا اطلاع ثانوی کارکنان دستگاههای اجرایی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ٦ تا ١٣ و روزهای پنجشنبه از ساعت ٦ تا ١٢ با حضور در ادارات به خدمات رسانی به مردم و انجام وظایف محوله بپردازند.

اما اکنون با شروع آخرین ماه از فصل تابستان، مردم سیستان و بلوچستان شاهد خنک تر شدن هوا نسبت به سه ماه گذشته هستند به طوری که در شهرهای مرکزی استان مانند زاهدان و خاش این تغییر دما به خوبی محسوس است. هر چند در شهرهای شمالی استان این کاهش دما همچنان با توفان و گردوخاک ناشی از آن همراه است و شرایط از این نظر بحرانی است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در 24 ساعت گذشته بیشینه دما در 14 شهر استان زیر 40 درجه و نیکشهر با 44 درجه سانتیگراد گرمترین شهر استان بوده است. این در حالی است که زاهدان با کمینه دمای 17 درجه سانتیگراد خنک ترین شهر استان در 24 ساعت گذشته بوده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: محسوس بودن کاهش دما در چند روز گذشته ناشی از کاهش دما در طول شب است.

مجتبی فرجی ادامه داد: از ابتدای شهریور ماه شاهد کاهش حداقل دما در شهرهای سیستان و بلوچستان هستیم به طوری که کمینه دما در خنک ترین ساعت بامداد یکشنبه در زاهدان به 17 درجه سانتیگراد رسید. 

وی با بیان اینکه در ماه جاری دیگر موج گرما رخ نخواهد داد، تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه دمای شهرهای سیستان و بلوچستان مانند ماه های گذشته به بیش از 47 درجه افزایش نیابد. 

عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به کاهش دما در شهرهای استان پیشنهاد بازگشت ساعت کاری ادارات به روال قبلی به دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان که با این تغییر ساعت موافق است، گفت: بنابر اعلام شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان مبنی بر فراهم بودن شرایط بازگشت ساعت کاری ادارات به روال قبلی، درخواست مورد نظر در این زمینه برای صدور دستور لازم به استاندار سیستان و بلوچستان ارائه شده است.

علیرضا نورا افزود: به محض تایید این درخواست توسط استاندار سیستان و بلوچستان بخشنامه مربوطه به دستگاههای اجرایی ارسال خواهد شد.
سال گذشته نیز بخشنامه تغییر ساعت کاری ادارات دولتی سیستان و بلوچستان براساس مصوبه هیات دولت اجرایی شد اما انقضای این بخشنامه در روز آخر مرداد ماه به اتمام رسید و ساعت کاری ادارات از روز اول شهریور ماه به روال قبل خود بازگشت. 

این در حالی است که هم اینک چهار روز کاری از آغاز شهریور ماه و خنک تر شدن هوا می گذرد اما تغییر در ساعت کاری ادارات مشاهده نمی شود.

موفق بودن بخشنامه ذکر شده در صرفه جویی و مدیریت مصرف برق نیز از دیگر چالش هایی است که باید پاسخ آن را در میان آمار و ارقام میزان انرژی صرفه جویی شده در شرکت توزیع برق جستجو کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار