کد خبر: ۶۵۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷ 03 September 2018

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و انهدام باند ۸ نفره تولید و ضرب سکه‌های طلا تقلبی توسط پلیس استان خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی در گفت و گو با میزان گفت: در پی شکایت تعدادی از طلافروشان بندرعباسی مبنی بر فروش سکه‌های تقلبی و اغفال طلافروشان، مراتب به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ابتدا یکی از متهمان پرونده که به صورت آژانس تلفنی، سکه‌های تقلبی را به بازار انتقال می‌داد، شناسایی و دستگیر شد.

سردار ملکی با بیان اینکه دیگر متهم اصلی پرونده که به سمت تهران متواری بود در مسیر شهر‌های "بندرعباس - تهران" تعدادی از سکه‌های تقلبی را نیز به فروش رسانده، تصریح کرد: با گسترش چتر اطلاعاتی پس از یک ماه کار پلیسی مشخص شد، باند سازمان یافته‌ای در حاشیه شهر تهران در امر تهیه و توزیع سکه‌های تقلبی در کل کشور فعالیت دارد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پس از شناسایی متهمان و محل اختفاء آنان، اکیپ مجربی از مأموران پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان به تهران اعزام و با همکاری مأموران پلیس امنیت عمومی ناجا در یک اقدام عملیاتی منسجم و گسترده ۸ نفر از اعضای باند مذکور را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: در بازرسی از منازل و کارگاه ساخت سکه‌های جعلی، صد‌ها عدد سکه تقلبی آماده فروش، ۲ دستگاه پلمب سکه، ۷ دستگاه تراش برای ساخت مهر و ضرب سکه، ۱۵ کیلو ورقه مسی برای ساخت سکه تقلبی، ۳۵ عدد مهر تقلبی ضرب سکه، ۶ عدد مهر ژلاتینی ادارات و نهاد‌های دولتی و غیردولتی مورد استفاده باند، تعدادی برچسب تقلبی مربوط به سکه و پلمب آن، چندین هزار دلار و ۲ عدد کیس کامپیوتر که مورد استفاده برای جعل مهر‌های سکه بود، کشف شد.

وی با اشاره به اینکه ۷ دستگاه خودرو متعلق به این باند توقیف شد، بیان داشت: کلیه متهمان به همراه اقلام مکشوفه برای پیگیری قضائی به استان هرمزگان منتقل و پرونده مذکور در مرجع قضائی تحت رسیدگی است.

سردار ملکی در پایان خاطرنشان کرد: از کلیه شهروندان عزیز درخواست می‌شود چنانچه توسط افراد مذکور مورد اخاذی و اغفال قرار گرفته اند شکایت خود را به دادسرای بندرعباس تسلیم تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار