قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در جلسه شورای مدیران این نهاد به تشریح اقدامات انجام شده در زمینه روستاهای بدون برق این استان و برگزاری جشن عاطفه ها در آستانه سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت همزمان با سراسر کشور جشن نیکوکاری از ۱۵ شهریور ماه سال جاری در استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
کد خبر: ۶۵۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴ 04 September 2018

 به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان وحید نجفی، قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در این جلسه با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها در دو مرحله، گفت: امسال جشن عاطفه ها به مدت سه روز به منظور اشاعه فرهنگ نوع دوستی و احسان و نیکوکای با همکاری صدا و سیما، سازمان آموزش و پرورش و سازمان بسیج مستضعفین صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه جشن عاطفه ها متفاوت با سال های گذشته برگزار می شود ، افزود: این جشن از ۱۵ شهریور ماه سال جاری آغاز می شود و دریافت کمک ها صرفا از طریق روش های نوین و پایگاه های اصلی این نهاد جمع آوری خواهد شد.

قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در روز ۱۶ شهریور ماه نیز جشن عاطفه ها در پایگاه های مستقر در میعادگاه های نماز جمعه سراسر این استان با هدف کمک رسانی به دانش آموزان نیازمند و در روز چهارشنبه ۱۱ مهر ماه در سطح مدارس این استان برگزار می شود.

نجفی گفت: به منظور ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری تاکید این نهاد بر سامانه تلفن همراه یا کد دستوری #۳*۵*۰۵۴*۸۸۷۷*، دانلود اپلیکیشن سکه، سنا، بله، سایت کمیته امداد امام (ره) و تلفن گویا ۰۹۶۸۸۷۷ بوده که برای دریافت کمک های نقدی نیکوکاران این استان طراحی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه روستاهای محروم این استان گفت: امسال پس از شناسایی و بازدید از روستاهای فاقد برق مقرر شد اقلام زندگی شامل لوازم خانگی، منبع آب ۵۰۰ لیتری، منبع آب۵ هزار لیتری برای هر روستا، اعطای لوازم پس از برقراری آمدن برق، سرویس بهداشتی و حمام تامین و بازسازی منزل مددجو تحویل داده می شود.

قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: ارایه کمک هزینه های تحصیلی به دانش آموزان، جهیزیه، بیماریابی و غربالگری با استفاده از توان گروه های جهادی پزشکی از دیگر برنامه های در دست اقدام این نهاد برای محرومیت زدایی روستاهای محروم است.

نجفی گفت: همچنین لوازمی که باید برای هر خانوار تهیه شود شامل اجاق گاز و کپسول تشک و پتو، بالش، سرویس غذا خوری، خمره سفالی چهار لیتری برای نگهداری آب خنک و سبد غذایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار