کد خبر: ۶۵۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 08 September 2018

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون بیش از پنج هزار تن انار از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

اردشیر شهرکی اظهار داشت: 2 هزار و 100 هکتار از سطح باغات سیستان و بلوچستان را انار تشکیل می دهد که هزار و550 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
وی با بیان اینکه برداشت انار در سیستان و بلوچستان از نیمه دوم مرداد آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد افزود: عمده انار کشت شده در این استان بی دانه سنگان، شیرین ساوه، شهسوار، بی دانه فردوس و رباب است.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت 19 هزار انار برداشت و روانه بازارهای مصرف داخل و خارج از این استان شود.
وی اظهار داشت: انار برداشت شده از باغات سیستان و بلوچستان علاوه بر تازه خوری برای مصارف دیگر از جمله رب انار، ادویه محلی و رنگ رزی مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار