کد خبر: ۶۶۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 13 October 2018

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و یکم مهرماه ۹۷، با کاهش  ۵۹۸۲ واحدی معادل ۳.۳۱ درصد به رقم ۱۷۵ هزار و ۳۳ واحد رسید. این در حالیست که در پنج روز فعالیت بورس در هفته گذشته شاهد افت ۴۵۴۴ واحد معادل ۲.۴۴- درصد نماگر کل بورس بودیم. این افت هفتگی نماگر سهام پس از ۷ هفته صعود بی‌وقفه رقم خورد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۷۴۸ واحدی معادل ۳.۳۱ درصد به رقم ۵۱ هزار و ۱۵۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن همانند روز‌های قبل با افت ۶۹۹ احدی معادل ۲.۳۷ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۷۴۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۹۴ واحدی معادل ۲.۳۷ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۳۰۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور همانند چهارشنبه گذشته، ۶۴۲۸ واحد کاهش معادل ۳.۳۲ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۷ هزار و ۴۱۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۴۷۹۶ واحد کاهش معادل ۳.۵۱ درصد به رقم ۱۳۱ هزار و ۸۷۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۰۰۴۸ واحد کاهش معادل ۲.۹۲ درصد همراه بود و عدد ۳۳۴ هزار و ۵۲۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۰ داشت و در سطح ۱۸۱ هزار ۸ واحد قرار گرفت.

سقوط شاخص بورس به کف کانال ۱۷۵ هزار واحد

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴۹۷ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در ثبت روند نزولی شاخص کل بورس داشت. پس از آن، نماد معاملاتی کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۳۱۲ واحد، نماد فملی (ملی صنایع مس ایران) با ۲۸۴ واحد، نماد فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) و نماد پارس (پتروشیمی پارس) با ۲۷۹ واحد، نماد شبندر (پالایش نفت بندرعباس) با ۲۳۸ واحد، نماد شپنا (پالایش نفت اصفهان) با ۲۳۵ واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسیان) و نماد شتران (پالایش نفت تهران) با ۲۱۹ واحد، نماد وامید (گروه مدیریت سرمایه گذاری امید) با ۱۹۵ واحد، نماد وغدیر (سرمایه‌گذاری‌غدیر (هلدینگ) با ۱۶۷ واحد، نماد اخابر (مخابرات ایران) با ۱۶۰ واحد و نماد کچاد (معدنی‌وصنعتی‌چادرملو) با ۱۴۵ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار