مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان:
مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر دارالعلوم زاهدان در خطبه‌های نمازجمعه اهل سنت این شهر مسئولین را بر چاره‌اندیشی برای حل مشکلات اقتصادی مردم فراخواند و آن را از یکی از وظایف مهم حاکمیت برشمرد.
کد خبر: ۶۶۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 13 October 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مولوی عبدالحمید در بخشی از آءین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور ضمن توصیۀ مردم به رعایت قوانین و مقررات، توصیه‌هایی نیز به مسئولین قضایی و انتظامی داشت و گفت: توصیه و درخواست ما از مسئولین به ‌ویژه مقامات قضایی و انتظامی آن است که با توجه به شرایط بحرانی در بازارها که کسب‌وکار مردم با مشکلات جدی مواجه شده و بسیاری کارها و مشغله‌های خودشان را از دست داده‌اند و کارهای عمرانی خوابیده است، به مردم ارفاق و با آنها مدارا کنند.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه به موضوع امرار معاش بعضی از مردم از راه خرید‌وفروش سوخت اشاره کرد و گفت: قاچاق سوخت ممنوع است و ما با کسانی که از این راه دنبال رسیدن به پول‌های کلان هستند و دست به قاچاق گستردۀ سوخت می‌زنند موافق نیستیم، اما معتقدیم باید بین قاچاقچیان کلان سوخت که دنبال درآمدهای میلیاردی هستند و کسانی که فقط می‌خواهند از این راه به لقمۀ نانی برسند و امرار معاش کنند تفاوت وجود داشته باشد. باید با کسانی که به‌صورت جزئی و برای امرار معاش به خرید‌وفروش سوخت مشغول هستند مدارا شود، زیرا اگر جلوی این کار آنها گرفته شود آنها دیگر منبع درآمدی ندارند.
وی افزود: تجربه ثابت کرده که هرگاه جلوی خرید‌وفروش سوخت گرفته شده است، سرقت و راهزنی در منطقه افزایش یافته است، اما وقتی خرید و فروش جزئی سوخت آزاد گذاشته شده سرقت و نا امنی کاهش چشمگیری داشته است و ما می‌خواهیم که امنیت در منطقه و استان وجود داشته باشد.

مدیر دارالعلوم زاهدان تاکید کرد: قوانین و برخوردها باید با توجه به شرایط و وضعیت مردم و جامعه اِعمال شوند، باید در قوانین تبصره‌هایی قرار بدهیم که مردم بتوانند امرار معاش کنند. نباید جلوی کسب‌وکار مردم گرفته شود و به رنج‌های آنها بیفزاییم، بلکه باید با مردم همکاری و مساعدت شود.
مولوی عبدالحمید در ادامه خاطرنشان ساخت تمام مسئولان باید این‌روزها در شرایط سخت اقتصادی در کنار مردم باشند تا مردم بتوانند به زندگی ادامه دهند. این وظیفۀ حاکمیت است که برای حل مشکلات مردم چاره‌اندیشی کند و شرایط امرار معاش را برای مردم فراهم کند تا اوضاع دشوارتر و پیچیده‌تر نشود.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
عجب استدلالی. اگر فعلی حرام است خرده فروش و عمده فروش نداریم. حرام است دیگر
مرحبا [برخی] همشریان شما یا قاچاق سوخت یا قاچاق مواد میکنند که اگر دولت بخواهد جلویشان را بگیرد میروند دزدی میکنند ایول استدلال . شما که رهبر شان هستی اینه تفکرت وای به حال اون بیسواد که بجز قاچاق هیچی نمیدونه. لطفا کمی تفکر
پاسخ ها
میرمرادزهی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
رسول الله (ص) می فرمایند: کاد الفقر ان یکون کفرا (همانا فقر می رود که به کفر برسد) مرد حسابی، شکم خالی که دین و ایمان سرش نمی شود. تو فکر می کنی از محل خرده فروشی سوخت چقدر گیر ما می آید؟بروید جلوی آنها که کانال زمینی زده اند و با لوله نفت و بنزین و گازوئیل را به پاکستان می فرستند مبارزه کنید.ضمنا مولانا عبدالحمید خورشید بلوچستان و محبوب قلوب مردم این خطه است،لطفا در نهایت ادب نسبت با ایشان صحبت کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
دوست ارجمند شما که منتقدید بفرمایید مردم استان به کدام کارخانه، شرکت و... برای امرا معاش بروند و خرج خود و خانواده رو بدهند. منصف باشیم ببینیم در شرایط اضطرار و تلف نشدن علما استفاده از گوشت اسب و حتی حیوانات حرام گوشت راصادر می کنند . اینکه شیخ السلام قاچاق حرامه و میگه خرده فروشای سوخت باید باهاشون مدارابشه کاملا صحیحه دراین شرایط بد اقتصادی وضعیت معیشت زندگی مردم وخیمه که متاسفانه [گاها انسان احساس میکنه] دولت هم هیج برنامه ای برای رفع اون نداره . خداوند به ما جشم بصیرت بدهد تا همیشه منصفانه قضاوت کنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
جناب میر مرادزهی برای ما هم قابل احترام است جناب مولانا . ولی تازمانیکه این شغلهای کاذب باشد استانمان پیشرفت نمی کند. شما یک تحقیق انجام بده در مورد قابلیتها ی استان که من انجام دادم . بخدا از تمام استانها برتریم ولی یک گروه بی سواد صاحب منصب شده اند فقط هم به واسطه اختلافات موجود . که اگر این اختلافات نمی بود هیچ کدام از این بیسوادها (منظور هر دو طرف است) حالا دنبال گوسفند بودند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
حق با میرمراد زهی است.مولانا را خدا برای ما حفظ کند و به خرده برهای مواد سوختی عمر با عزت و به قاچاقچی های جیره خوار بدبختی و فلاک عنایت نماید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
حالا بی خیال عمر با عزت شو، بگو خدا به آنها شغل با عزت بدهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
همین برهای شما باعث هزاران تصادف میشوند.چند فعالیت که از نظر بزرگان شما حلال است 1 قاچاق مواد مخدر2 ادم ربایی و اخاذی در مقابل ازادی گروگان 3 دزدی البته مسلحانه4 جیره خوار بیگانه شدن و گرفتن منابع مالی در مقابل ریختن خون مسلمانان حتی در مساجد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
لطفا" مستند حرف بزنید . کدوم انسان تا برسد به مسلمان تهمتی که شما به علما می زنید رو قبول داره . از روی بخار معده به کسی تهمت نزنید شما یه فایل صوتی یا نوشته ای از علما یا مردم عادی بیاور که حرفهایی که زدید رو تائید کنه . کسی که چنان اعمالی رو مرتکب میشه بدونید که بویی از اسلام و انسانیت نبرده است.
عبدالرحمن ملازهی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
متاسفم که چنین طرز تفکری دارید شما.چه کسی موافق این کارهاست؟مولانا عبدالحمید که بارها بر حرام بودن قاچاق مواد مخدر،راه بندی، ادم ربایی،سرقت مسلحانه و انسان کشی تاکید فرموده اند.سایر علمای اهل سنت منطقه نیز مکرر همین ها را گفته اند.شاید یک درس خوانده مدارس طالبان که حقیقتا ما اهل سنت نیز آنها را فرقه انحرافی میدانیم اینها را جایز بداند،ولی نباید هر ادعایی را به پای مذهب نوشت.در همین ایرانشهری که من زندگی می کنم شیعه و سنی کنار هم به ارامی زندگی می کنند.اگر همسایه شیعه من شب هنگام زنش درد زایمان دارد با زن من به بیمارستان می رود،اگر پسر من بمیرد همسایه شیعه من به داد او می رسد، فرماندار سنی من برای همه فرماندار است، شیعه و سنی چه فرقی با هم دارند؟شاید در برخی موارد صدر اسلام اختلاف نظراتی جزیی داشته باشیم که جای بحثش در کوچه و خیابان نیست و جایش بحث بین علمای دینی است و نباید از حوزه های علمیه و مدارس دینی خارج شود که اختلاف بیاندازد.امروز من دست آن مرجع تقلید شیعه را می بوسم که به وحدت خدمت کنم و انتظار ندارم به عالم سنی توهین کنید که به جز وحدت در این استان دهان باز نکرده است. دوستان،با برادریم،مثل انگشتان یک دستیم،تفاوت اندک ولی هدف مشترک، قرآن و رسول و قبله و مقدسات واحد داریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
شیعه و سنی مثل صفحات یک کتاب هستند،به ظاهر از هم جدا هستند،ولی هم هدف و هم ریشه و هم مجموعه مشترکی دارند
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
خداوند متعال مولوی عبدالحمید که به حق از علمای به روز، روشن فکر، محترم، اهل علم و عمل و طرفدار صنعت و پیشرفت هستند را برای ایران و خصوصا شما بلوچ ها نگه دارد. در آن سالها که ساکن ایران بودم ایشان را زمانی که با مدیران محیط زیست به شهرک پتروشیمی چابهار آمده بودم ملاقات کردم،در آن سفر یک مولوی محلی فتوایی داده بود مبنی بر حرام بودن ساختن پتروشیمی و توسعه صنعت در بلوچستان که سبب برخی درگیری ها بین مردم و مدیران محلی شده بود،ایشان در یک سخنرانی جسورانه و مقتدرانه در شهرک پتروشیمی گفتند ما بلوچ ها خون خود را میدهیم و نمیکذاریم حتی یکی از مجتمع های پتروشیمی ازین منطقه برود چون میدانیم ریشه بیکاری و فساد و قاچاق را از منطقه و استان برمیکند، با همین عمل آتش ها خوابید و بعد ها دورادور اخباری از موفقیت های آن شهرک شنیدم،واقعا این مرد برای 60 سال دیگر بلوچستان است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار