معاون پارلمانی رییس جمهوری:
معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: وزیران پیشنهادی اقتصاد و دارائی و تعاون کار و رفاه اجتماعی در موعد قانونی برای گرفتن رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می شوند.
کد خبر: ۶۶۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 19 October 2018

حسینعلی امیری روز پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی بیمارستان الوان شوش افزود:بر اساس قانون اساسی رییس جمهوری پس از استیضاح ، استعفا یا برکناری وزیران سه ماه فرصت دارد وزیران پیشنهادی خود را به مجلس معرفی نماید.

وی گفت: در این مدت رییس جمهوری می تواند با تعیین سرپرست وزارتخانه های یاد شده را به صورت سرپرستی اداره نماید.

وی گفت: رییس جمهوری تا قبل از پایان مهلت قانونی وزیران این دو وزارتخانه را به مجلس شورای اسلامی برای گرفتن رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد کرد.

علی ربیعی وزیر پیشین کار، رفاع و تامین اجتماعی در 17 مرداد ماه سالجاری توسط مجلس شورای اسلامی استیضاح که با 129 رای موافق استیضاح در مقابل 111 رای مخالف و سه رای ممتنع از وزارت یاد شده کنار گذاشته شد.

مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارائی نیز در چهارم شهریور ماه سالجاری توسط مجلس شورای اسلامی استیضاح که 137 رای موافق استیضاح و 121 رای مخالف و 2 رای ممتنع به دست آورد تا نتواند در این وزارتخانه بماند.

فعال شدن ستاد کم کردن آثار تحریم ها در دولت

معاون پارلمانی رییس جمهوری در این گفت و گو همچنین با اشاره به تحریم های ظالمانه و یک جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ستادی در دولت به ریاست معاون اول رییس جمهوری به منظور کاهش آثار تحریم ها تشکیل شده است.

امیری افزود: در این ستاد راهکارهای اجرایی برای مقابله با تحریم ها اتخاذ و عملیاتی خواهد شد تا هیچگونه مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

وی ادامه داد به لطف الهی ملت و دولت از این تحریم ها به سلامت عبور خواهند کرد و دشمنان قادر نخواهند بود با اعمال این تحریمها ملت ایران را از مسیر پیشرفت و توسعه باز دارند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری روز چهارشنبه برای افتتاح یا کلنگ زنی چند طرح عمرانی در شهرستان شوش به استان خوزستان سفر کرده است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار