کد خبر: ۶۷۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲ 21 October 2018

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ارتش پاکستان تحت فرمان کامل دولت این کشور نیست و سرویس اطلاعاتی آن دقیقا عامل عربستان و آمریکاست.

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان ضمن محکومیت اقدام گروهک تروریستی جیش الظلم در ربودن تعدادی از بسیجیان و نیروهای هنگ مرزی در نقطه صفر مرزی میرجاوه اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه اولین سوالی که پیش می آید این است که آیا پایگاه مرزی که مورد حمله ترریست ها قرار گرفت از استحکام خوبی برخوردار بود یا نه؛ که قرارگاه قدس سپاه اعلام کرد این پایگاه از استحکام خوبی برخوردار بوده است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: سوال دیگر این است که آیا این حادثه در زمان غفلت نیروهای مستقر در این پایگاه اتفاق افتاده که با توجه به عملیاتی که 12 روز قبل انجام شد و نیروهای نظامی ایران طی آن نفر دوم گروهک جیش الظلم را به هلاکت رساندند متوجه می شویم دشمن در حالت انتقام است و نیروهای ما در غفلت نبودند.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان فنی و نظامی سپاه، ارتش، مرزبانی و نیروی انتظامی نوعی خیانت در این جنایت نقش داشته است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به تاریخچه شکل گیری گروهک تروریستی جیش الظلم تصریح کرد: سرکردگی این گروه را «عبدالرحیم ملازاده» فردی شرور، وهابی و معاند بر عهده دارد که بعد از دستگیری و اعدام عبدالملک ریگی با باقیمانده گروهک جندالشیطان، جیش الظلم (جیش العدل) را راه اندازی کرد.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: این فرد شرور که ساکن شهر راسک در جنوب سیستان و بلوچستان بود وقتی برادرش به اتهام قتل مولوی جنگی زهی دستگیر شد به پاکستان گریخت و سعی کرد تا با اجیر کردن عده ای افراطی در مناطقی مانند نیکشهر، راسک و سرباز اهدافش را عملی کند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: این گروهک با مشاوره برخی از اعضای سازمان منافقین خلق ساختار و تشکیلاتی مدرن تر از گروهک ریگی به وجود آورد تا ضریب خطا و آسیب آنان در انجام عملیات ها کمتر شود.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: سرویس های منطقه ای و جهانی با نظارت موساد دست به تشکیل چارت سازمانی برای این گروهک زدند تا از نظر ساختاری شبیه سازمان منافقین خلق شود.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: در اساسنامه این گروهک سه هدف راهبردی به هم ریختن ثبات ایران، شکستن نفوذ ایران در منطقه و براندازی جمهوری اسلامی ایران تعریف شده است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با طرح این سوال که پشتیبان این گروهک ها چه کسانی هستند افزود: از آنجایی که این گروهک کاملا با پازل های صهیونیستی همراه است و در تمام این مدت هیچ بیانیه در محکومیت اعمال صهیونیست صادر نکرده پیداست که از طرف صهیونیسم حمایت و همچنین از سازمان های جاسوسی سیاه و موساد بهره مند می شود و علاوه بر این با قاچاق مواد مخدر نیازهای اقتصادی خود را تامین می کند.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه پایگاه و محل استقرار این گروهک در کشور همسایه و اسلامی پاکستان است، ادامه داد: این سوال مطرح می شود که آیا پاکستان هیچ احساس تکلیفی نسبت به ایران براساس حسن همجواری ندارد، آیا نسبت به این کارهای زشت و پلید که در خاک این کشور انجام می شود مسئولیت پذیر نیست.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: رابطه ما با دولت پاکستان برای همگان معلوم است اما ارتش پاکستان تحت فرمان کامل دولت این کشور نیست و سرویس اطلاعاتی این کشور دقیقا عامل عربستان و آمریکاست.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان اظهار داشت: بارها دولت پاکستان قول می دهد اما در مقام عمل چیزی ندیدیم بنابراین حمل بر صحت این است که بگوییم در نوع حکومت پاکستانی ها سرویس اطلاعاتی کشورشان تحت نفوذ آنان نیست.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: پاکستانی ها اوایل منکر بودند که اشرار در خاک آنان استقرار داشته باشند اما بعد از آنکه شواهد بسیار نشان داد که کشور آنها محل استقرار اشرار است اکنون دیگر نمی توانند این موضوع را انکار کنند.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه این نخستین باری نبود که این گروهک دست به اقدامات خرابکارانه علیه ایران می زند، تصریح کرد: تاکنون ده ها عملیات انجام دادند اما با هوشمندی نیروهای نظام جمهوری اسلامی این حرکات سرکوب شد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: این گروهک ناجوانمردانه ترین روش را در دستور کارقرار داد چرا که مسموم کردن افراد توسط نیروهای نفوذی هیچ ارزش عملیاتی ندارد.
امام جمعه زاهدان با اشاره به وظیفه جمهوری اسلامی نسبت به این حادثه اظهار داشت: فعالیت های دیپلماتیک و طرح تعقیب تروریست ها باید بیشتر شده و از نظر حقوقی باید پیگیری جدی تری انجام شود.
آیت الله سلیمانی همچنین به نقش بزرگان و ریش سفیدان در آزادی ربوده شدگان اشاره کرد و گفت: برخی از نیروهای ربوده شده از چند طایفه پر جمعیت سیستان و بلوچستان هستند که بزرگان این طوایف باید رایزنی ها را آغاز کنند.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: اکنون جایز است که جایگاه بزرگی در طوائف و نقش این افراد به دیگران نشان داده شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما مطمئن هستیم تعقیب اشرار به جد صورت می گیرد و بزرگان نیز به رایزنی می پردازند تا شاهد بازگشت این افراد به دامن خانواده هایشان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار