معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: تمامی زوار پاکستانی به محض ورود به میرجاوه در نقطه صفر مرزی از نظر بررسی بیماری‌های واگیر مورد معاینه قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۶۷۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ 25 October 2018

 به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: تمامی زوار پاکستانی به محض ورود به میرجاوه در نقطه صفر مرزی از نظر بررسی بیماری‌های واگیر مورد معاینه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: خدمات سلامت ارائه شده به زوار پاکستانی شامل بیماریابی، واکسیناسیون، سم پاشی، گند زدایی محل‌های اسکان، نظارت بر کلر زنی آب و نظارت بر جمع آوری و دفع صحیح پسماندهاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: هم اینک ۲ درمانگاه در پایانه مرزی میرجاوه فعال شده و از مجموع افرادی که برای ویزیت به درمانگاه مراجعه می‌کنند در صورت تشخیص پزشک و موارد اضطراری توسط تیم فوریت‌های سلامت به بیمارستان منتقل می‌شوند.

طباطبایی افزود: شناسایی موارد ابتلا به بیماری‌هایی مثل مالاریا و التور از دیگر اقداماتی است که در بدو ورود برای زائران پاکستانی انجام می‌شود.

وی خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را افتخار و سعادتی بزرگ عنوان کرد و افزود: تا ورود آخرین نفر از زائرانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را داشته باشند و تا زمان برگشت آنان به کشورشان تیم‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مرز میرجاوه حضور دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار