کد خبر: ۶۷۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷ 27 October 2018

وزیر دادگستری گفت: حدود ۵ هزار نفر زندانی افغان در ایران داریم و همچنین ۲۲ نفر از اتباع ایرانی در افغانستان زندانی‌اند.

وزیر دادگستری کشورمان در دیدار با وزیر دادگستری افغانستان گفت: تفاهم نامه امروز برای انتقال کمتر از هزار نفر از اتباع افغانی از زندان های کرمان و اصفهان و مرکزی و فارس و خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان است.

به گزارش ایسنا، سیدعلیرضا آوایی در دیدار با "عبدالبصیر انور" وزیر دادگستری کشور افغانستان گفت: رابطه ما با افغانستان به خاطر سابقه فرهنگی و زبانی و مذهبی است و دارای وجوه مشترک فراوانی هستیم و تمام زمینه ها برای توسعه و تعمیق روابط وجود دارد ولی نیاز به برنامه ریزی دارد.

وی افزود: الان ما میزبان جمع کثیری از اتباع افغانستان هستیم و از خدمات بهداشتی قابل قبولی بهره مندند و مایلیم حضورشان جنبه قانونی پیدا کند تا از حقوق قانونی شان بهتر بتوانند استفاده کنند.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از اتباع افغانستان در زندان های ما هستند و برای حل مشکلشان نیاز به همکاری های بیشتری داریم و البته برخی خانواده های انها متقاضی اند که انتقال شان به افغانستان صورت گیرد.

اوایی افزود: در راستای اجرای موافقتنامه انتقال محکومان همکاری‌های خوبی شده است و ظاهرا حدود ۵ هزار نفر زندانی افغان در ایران داریم و همچنین ۲۲ نفر از اتباع ایرانی در افغانستان زندانی‌اند.

وی افزود: تفاهم نامه امروز برای انتقال کمتر از هزار نفر از اتباع افغانی از زندان های کرمان و اصفهان و مرکزی و فارس و خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان است تا بتوانیم مسیر انتقالشان را با روند طبیعی انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار