کد خبر: ۶۷۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲ 31 October 2018

مراسم دسته روی و اجتماع بزرگ عزاداران حسینی به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایشان با حضور مردم، مسئولان و هیات های مذهبی در زاهدان برگزار شد.

 

به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در جمع عزاداران حسینی در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: در طول سال 2 روز عاشورا و اربعین منتسب به اباعبدالله الحسین علیه السلام است که هر یک از این دو روز زیارتنامه مخصوص به خود را دارد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: به غیر از زیارت عاشورا و اربعین، زیارت وارث نیز متعلق به این امام بزرگوار است که در هر زمان و مکان می توان آن را قرائت کرد.

 



 


نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: خواندن هر روز زیارت عاشورا یکی از مستحبات موکد است اما زیارت اربعین شان نزول دارد و باید مطابق با همین روز خوانده شود.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: هدف از این شان نزول تکریم حضرت اباعبدالله و ابزار ارادت به پیشگاه این بزرگوار است.
آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: در زیارت عاشورا افرادی را لعن می کنیم که آلوده به انحراف و جهالت هستند و به نفع یزید و علیه امام حسین(ع) روانه میدان جنگ شدند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: این افراد به قدری درگیر جهالت بودند که نتوانستند اسلام علوی را از اسلام اموی تشخیص دهند.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: در زیارت اربعین ارزش های ذاتی امام حسین (ع) گفته شده و بعد از آن هدف شوم طرف مقابل تشریح می شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امام حسین(ع) با خیرخواهی و فدا کردن خانواده اش در راه اسلام توجیه و عذر را از همه گرفت.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه مردم حامی اصلی هر نظام و حکومت هستند، افزود: امروز اربعین نشان داده که مردم با امام حسین علیه السلام همراه هستند.
عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر مردم با یک جریان باشند طرف مقابل هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد اما امروز دشمن می خواهد مردم را از نظام و رهبری جدا و دلسرد کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امام حسین(ع) به ما آموخت برای نجات مردم از ضلالت باید هر سختی را تحمل کرد که در جمهوری اسلامی افراد بسیاری مانند امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب این زحمت را متقبل شده اند.
به گزارش ایرنا صبح امروز /سه شنبه/ هیات های مذهبی و عزاداران حسینی در زاهدان از مقابل مسجد حضرت علی بن ابیطالب(ع) در خیابان امیرالمومنین به سمت مسجد جامع این شهر به مناسبت اربعین دسته روی کردند.
تجمع بزرگ عزاداران حسینی نیز در مسجد جامع زاهدان با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، سید دانیال محبی استاندار و شماری از مسئولان این استان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار