کد خبر: ۶۷۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ 06 November 2018

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در اکثر مناطق کشور، از کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۵ آبان) سامانه بارشی با شدت بیشتری در نوار غربی و شمالی کشور گسترش می‌یابد، اظهار کرد: فعالیت این سامانه منجر به رخ داد رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما در نواحی جنوب‌غربی کشور شامل استان‌های خوزستان، ایلام و شمال بوشهر، دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی در استان‌های کردستان، همدان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب اصفهان، شمال فارس، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز در استان‌های گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم و شمال سمنان و نواحی شمال غربی کشور در اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی امروز (۱۵ آبان) بارش برف برای ارتفاعات البرز زاگرس شمالی و مرکزی از انتظار نیست، تصریح کرد: همچنین امروز دریای خزر مواج و طوفانی است.

ادامه کاهش دما و باران در ۱۵ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: با تضعیف این سامانه بارشی طی فردا (۱۶ آبان) بارش باران برای دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی در همدان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و نوار شمالی کشور شامل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه همچنین طی فردا در دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران و نواحی مرکزی در اصفهان و یزد بارش پراکنده انتظار می‌رود، گفت: در این روز کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در روز پنجشنبه (۱۷ آبان) رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در بخش‌هایی از جنوب‌غربی کشور شامل خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس همچنین بارش در دامنه‌های زاگرس شمالی در استان‌های کردستان، همدان، زنجان، کرمانشاه، مرکزی، دامنه‌های البرز جنوبی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و با شدت کمتر در نواحی مرکزی در جنوب اصفهان، کرمان و یزد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، همچنین طی سه روز آینده غرب خلیج فارس مواج و طوفانی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران طی فردا (۱۶ آبان) نیمه ابری، همراه با مه صبحگاهی و در طول روز بارش پراکنده با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۱۷ آبان) نیمه ابری و در طول روز بارش پراکنده، به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار