کد خبر: ۶۸۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 20 November 2018

بانوان کتابخوان عضو باشگاه های کتابخوانی بهار به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مراسمی با حضور قشرهای مختلف مسوولان، فعالان فرهنگی وهنری و دوستداران کتاب در روستای ساحلی رمین چابهار تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، سالن بزرگ اسکله ماهیگیری رمین بجای حضور صیادان و فروش ماهی های روز امروز آغوش گشوده بود تا پذیرای اعضای باشگاه های کتاب خوانی کودک ونوجوان روستای دوستدار کتاب «رمین» شهرستان چابهار باشد.
سالنی که به شیوه ای خاص آراسته شده و دکوری زیبا چشمان میهمانان را خیره کرده بود و روی تابلویی بزرگ و آبی رنگ، با خطی زیبا، حضور باشگاه های کتاب خوانی گرامی داشته شده بود.
تعداد زیادی بادکنک رنگی برتارک بنری به چشم می خورد که نام 56 باشگاه کتاب خوانی روی آن ها خوش نویسی شده بود.
ماهکان، زر بار، اندیشه، بوجیگ، لانچ، صدف، مهر ونمبی نام برخی از باشگاه ها است و در سمت راست دکور هم تابلویی نصب و از حاضران خواسته شده است نام آخرین کتابی را که خوانده اند روی آن بنویسند.
اهمیت این موضوع وقتی نمایان می شود که در بسیاری از مناطق دانش آموزان دختر بومی زمانی اجازه تحصیل نداشتند ولی اکنون در یک روستا از بانوان کتابخوان تجلیل می شود که خود نوید دهنده آینده ای روشن برای خانواده های سنتی در منطقه بلوچستان است.
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار در این مراسم اظهار داشت: کتاب خوانی بهترین و نزدیک ترین راه رسیدن به اهدف انسان ها است و باید بیش از پیش مورد توجه همه مسوولان و مردم باشد.
رحمدل بامری افزود: افزایش سرانه فضای کتابخوانی مورد تاکید است و باید کتابخانه ها به کتاب های روز و متناسب با نیاز جامعه مجهز شوند.
وی گفت: یکی از اهداف و برنامه های پیش رو تشویق به سوی کتاب و کتابخوانی و افزایش چند برابری تعداد کتابخانه ها در سطح شهرستان و به ویژه مناطق روستایی و حاشیه شهر چابهار است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار نیز در این مراسم اظهار داشت: روستای رمین یکی از مناطق دوستدار کتاب در سطح کشور است که کتابخانه کوچک آن در یک کانکس و در زمینی با بیش از هزار مترمربع مساحت دایر شده است.
محمدامین محمدی افزود: کتابخانه روستای رمین توسط 2 نفر بصورت داوطلبانه فعالیت می کند و حدود ۶۰۰ عضو و هفت هزار عنوان کتاب با موضوع کودکان و نوجوانان دارد.
وی بیان کرد: چابهار در مجموع دارای چهار کتابخانه شامل فاطمه زهرا(س)، ساحل، گلشهر و نگور دشتیاری و بیش از 10 کتابخانه دیگر که بصورت خودجوش و داوطلبانه توسط علاقه مندان اداره می شوند، است.
نویسنده و هنرمند نام آشنای حوزه ادبیات کودک و نوجوان نیز در این مراسم بخشی از خاطرات کتاب خوان شدن خود را برای بچه های دوستدار کتاب تعریف کرد.
عزت الله الوندی افزود: مطالعه کتاب لذت خاصی دارد که باید از کودکی برای ترویج آن تلاش کرد.
وی وضعیت کتاب خوانی در روستای رمین را خوب ارزیابی کرد و افزود: بیش از 56 باشگاه کتاب خوانی در رمین فعال است و صدها کودک و نوجوان کتاب خوان در کنار درس خواندن، درگیر این طرح کتاب خوانی ملی هستند که خود جای خوشحالی است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم پروانه و ماریا 2 نوجوان عضو باشگاه های کتاب خوانی رمین به معرفی کتاب و ارائه مقاله پرداختند.
قرائت شعر کودکانه با زبان بلوچی توسط علی بخش دشتیاری با صدای دلنشین و اجرای برنامه فرهنگی و هنری و تجلیل از کتابخوان های نمونه از ویژه برنامه های این مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار