مدیران ارشد یک شرکت پتروشیمی چینی با هدف بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران و نیز پتانسیل‌های سومین قطب پتروشیمی کشور در چابهار از شهرک پتروشیمی مکران بازدید کردند.
کد خبر: ۶۸۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 23 November 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، مدیر این شرکت پتروشیمی در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران، فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ایران را مناسب ارزیابی کرد و افزود ماموریت ما در این سفر تهیه گزارشی از طرح‌های مستقر در شهرک پتروشیمی مکران است.
این مقام عالی‌رتبه بخش خصوصی صنعت پتروشیمی چین با بیان اینکه شرکت مطبوع من طرح‌های مستقر در سومین قطب پتروشیمی ایران را به دقت رصد می‌کند افزود طرح‌هایی چون صنایع پتروشیمی مینوی نصر، گسترش انرژی پاسارگاد (سینا) و پتروشیمی بدر شرق از اولویت‌های ما برای سرمایه‌گذاری است و در این خصوص گزارش مفصلی را تهیه و تقدیم مقامات عالی و تصمیم‌گیر شرکت خواهیم نمود.
در این دیدار مهندس صفدرعلی اسدی معاون مدیرعامل و مدیر اجرایی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران با بیان اینکه چابهار به عنوان سومین قطب پتروشیمی ایران مزایایی چون تخفیف در نرخ خوراک، دوری از منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس، معافیت‌های مالیاتی بلند مدت، طرح‌های توسعه‌ای بندر شهید بهشتی، افق نزدیک دسترسی به شبکه سراسری ریلی کشور و سایر زیرساخت‌های مهم را در دست دارد که همگی بر جذابیت‌های چابهار برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی افزوده است.
اسدی تخفیف در نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی مستقر در شهرک پتروشیمی مکران را تا 30% نسبت به سایر مناطق ایران از مزیت های مهم شهرک پتروشیمی مکران دانست و بیان داشت و افزود 10 درصد این تخفیف به علت قرارگیری شهرک پتروشیمی مکران و طرح‌های پتروشیمی مستقر در آن در مناطق کمتر توسعه یافته، 10درصد تخفیف در نرخ خوراک به علت پیش‌بینی تکمیل زنجیره ارزش محصولات الفین تا مرحله دوم و 10 درصد نیز به علت تکمیل زنجیره ارزش محصولات الفین تا مرحله سوم می‌باشد که این میزان تخفیف در شرایط رقابتی بازار قدرت تولیدکننده را چه در عرصه صادرات و بین‌المللی و چه در بعد داخلی به شدت افزایش می‌دهد.
گفتنی است این شرکت بزرگ چینی با حدود 40 سال تجربه، درساخت بیش از 100 پروژه بزرگ و متوسط پتروشیمی فعالیت نموده است و دارای 7 بخش مدیریت، 10 شرکت ساختمانی تخصصی پتروشیمی، چندین تیم مدیریت پروژه و شاخه های خارج از کشور می باشد.
این شرکت با  بیش از 1800 کارمند و بیش از 180 نفر انواع تکنسین‌های متخصص عمده فعالیت پتروشیمی خود را تا کنون در بازارهای آمریکای جنوبی و آفریقا و کشورهایی مانند آنگولا، کامبوج، سودان و نیجر معطوف داشته است که در صورت حضور در شهرک پتروشیمی مکران، حضور در میان سازندگان طرح‌های بالادستی پتروشیمی ایران و خاورمیانه را نیز تجربه خواهد نمود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
علی برکت الله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار